• 1
  • 2
2009-07-07, 16:47
Medlem
Netto brukar ibland sälja ut större kvantiteter snus som har gått ut väldigt billigt, från 10-15spänn dosan. Inget fel på snuset alls, jag är bara glad om det är lite torrare då det oftast varit Ettan portion osv, som annars är så jävla blöta och sliskiga.

Fast det var nog 1år sedan sist jag såg det. Brukar sitta en stor röd klisterlapp på dosan isåfall.
Citera
2009-07-07, 18:27
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaftrudner
22.01.2010 står det som "Bäst före" på de dosor som jag köpte igår. Stockarna har legat runt 140:- i säkert mer än ett år.
Snus med en hållbarhet på två år? Är du dum?
Citera
2009-07-07, 18:33
Medlem
core_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius

21 januari 2010 är om blott 6 månader, för övrigt. Och en inte helt orimlig tid således, men längre än normalt.
PRISET har legat på den nivån i ett år, inte dosorna i sig...
Citera
2009-07-07, 18:34
Gråter när man ser att folk klagade på 20 kr snus år 2005 nu är det fan en 50 lapp om man ska ha lite kvalité
Citera
2009-07-07, 18:46
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaftrudner
22.01.2010 står det som "Bäst före" på de dosor som jag köpte igår. Stockarna har legat runt 140:- i säkert mer än ett år.

Okej...där ser man. Läste om ditt första inlägg och du skrev att det var andra tillverkare än Swedish Match så det kanske kan förklara saken. Kan du inte fråga i butiken helt enkelt? Affären vill väl tjäna på dealen så jag förstår inte varför de säljer så billigt heller. Det enda jag kan tänka mig är stöldgods, då tjänar de ju på det men samtidigt har de satt ett så lågt pris att det snarare blir misstänksamt...hmm
Citera
2009-07-07, 20:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av roedtelefon
Gråter när man ser att folk klagade på 20 kr snus år 2005 nu är det fan en 50 lapp om man ska ha lite kvalité

Sverige är inte som det var förr. Vad kan man tänkas rösta på för att se en sänkt tobaksskatt?
Citera
2009-07-07, 21:18
Medlem
Vaftrudners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
Okej...där ser man. Läste om ditt första inlägg och du skrev att det var andra tillverkare än Swedish Match så det kanske kan förklara saken. Kan du inte fråga i butiken helt enkelt? Affären vill väl tjäna på dealen så jag förstår inte varför de säljer så billigt heller. Det enda jag kan tänka mig är stöldgods, då tjänar de ju på det men samtidigt har de satt ett så lågt pris att det snarare blir misstänksamt...hmm

Jag har frågat i butiken, men de säger att de inte vet varför det är så billigt. Däremot säger de att Swedish Match eventuellt har köpt upp tillverkaren och att priset kan komma att höjas till drygt 200:- stocken.

Det är svårt att tänka sig att det är stöldgods. De säljer stora mängder, de har haft samma låga priser i flera år och det är alltså inte från samma parti.
Citera
2009-07-07, 21:19
Medlem
Vaftrudners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius

Är det läs- eller räkneförståelsen du har problem med?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in