• 1
  • 2
2009-07-07, 13:00
Medlem
sinkaduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaptHowdy
Tyckte dom sa de skickas till tingsrtten eller n snt, dom sa inget om skatteverket :S
Jag har precis rvt. Alla handlingar gr till skattemyndigheten fr godknnande. Frmodligen s fr fogden ocks veta det.
Citera
2009-07-07, 13:11
Medlem
Samhains avatar
Citat:
Hejsan.

Nu e de s att jag har en hel del skulder hos kronofogden och ska nu f rva en del pengar (dock inte s de tcker skulderna) s vad jag undrar r, tar kronofogden arvet? Ja menar vi "arvingar" gr ju till banken och delar upp arvet, kan d fogden ens veta av detta arv? hur fungerar detta egentligen?

Det tar ett tag innan fogden fr information om arvet s du kan lugnt stta in och ta ut dina pengar frn kontot.
Citera
2009-07-07, 14:45
Medlem
Citat:
Men s kanske inte alla har de s bra hr i livet? Otur med jobb och massa saker, skulder kan bero p mnga olika saker, men du fr la tycka va du vill.

absolut kan man ha otur osv. Men ivf har du dragit p dig skulder, som skall betalas tillbaka.

Men jag nskar dig lycka till att ta dig ur det och frhoppningar om en bttre ekonomi i framtiden.
Citera
2009-07-07, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samhain
Det tar ett tag innan fogden fr information om arvet s du kan lugnt stta in och ta ut dina pengar frn kontot.

Lter ju underbart
Citera
2009-07-08, 09:23
Medlem
slaimans avatar
Du borde i alla fall tnka p att amortera dina skulder.
S som du tnker lr du aldrig bli skuldfri i hela ditt liv, du skjuter bara problemen framfr dig.
Vore det inte sknt att ngon gng i framtiden f leva p mer n existensminimum?
Du borde i alla fall lgga det mesta p skulder, ju fortare blir du ju skuldfri.
Citera
2009-12-07, 07:57
Medlem
Citat:
Hejsan.

Nu e de s att jag har en hel del skulder hos kronofogden och ska nu f rva en del pengar (dock inte s de tcker skulderna) s vad jag undrar r, tar kronofogden arvet? Ja menar vi "arvingar" gr ju till banken och delar upp arvet, kan d fogden ens veta av detta arv? hur fungerar detta egentligen?

Hur gick det?
r nmligen i samma sits.
Citera
2009-12-07, 18:13
Medlem
VAd r problemet? Du har skulder som till och med gtt s lngt som till Kronofogden - blir ju klockrent med ett arv... du betalar av p din skuld. Vad skulle alternativet varit menar du?

Du skulle slsat upp ditt arv p bil, LED-TV, Stereo, etc etc och sedan nd sttt dr med skulden senare.

Ta dig samman och bli av med skulden och gr rtt fr dig!
Citera
2009-12-07, 19:16
Medlem
du kan avsga dig ditt arv till tex ngon du knner vl, din fru dina barn osv, anvnd sen dessa pengar till att erbjuda dina fordringsgare ett ackord dvs en del av dina totala skulder varefter resten avskrivs= ett skuldfritt liv. skicka ett pm om du vill veta mer!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in