2009-07-07, 11:33
Medlem
Nappjucks avatar
Om det finns medlemmar som är muslimer, ligger dem jävligt lågt med detta på FB?
Jag menar det finns ju en hata-primitiva-mellanösterngrottmänniskor-trend (som skall följas) men det slog mig att Sverige har ju blivit ett krypin för en hel del Mona Muslim-Rösta-rött-för-bidrag-anhängare, och x % av dessa måste ha internet och någon gång googlat på svenska och således kommit i kontakt med Flashback, kanske rent utav blivit medlemmar....

Eftersom Flashback är det svenskaste Sverige har kvar och de flesta medlemmar värnar om detta, hur förhåller sig de "utsatta" grupperna på Flasktjack?
Är man tyst och låtsas vara en i mängden, eller finns det exempel på de som reggat sig för att skriva i caps lock och med en släng av 'عربية i trådar som behandlar hur Islam skall ses som Ariernas fiende #1, promoting av SD osv..

2009-07-07, 11:42
Medlem
SweTechs avatar
Du verkar inte ha läst reglerna när du blev medlem...

Citat:
1.06. Användare på Flashback har rätt till anonymitet

Anonymiteten garanteras på Flashback. Den som publicerar personuppgifter, IP-nummer, eller inlägg med tydligt uppsåt att avslöja en annan användare riskerar avstängning. Hot om avslöjande, i inlägg eller i PM, är också förbjudet, med undantag för användare som själva publicerat dessa uppgifter i forumet.

Att publikt sammankoppla användares alternativa konton är inte tillåtet och kan leda till varning, undantaget då admin, moderator eller användaren själv tidigare meddelat uppgiften publikt.

.. alltså, ifall inte en användare säger att han/hon är muslim så vet vi inte det och ifall någon skulle säga det så sker ingen registrering.
2009-07-07, 11:48
Medlem
Nappjucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Du verkar inte ha läst reglerna när du blev medlem...

.. alltså, ifall inte en användare säger att han/hon är muslim så vet vi inte det och ifall någon skulle säga det så sker ingen registrering.

Jo det gjorde jag faktiskt. Tror du missförstod mig..
"Undanröja anomymitet" har inget att göra med vilken religion man tillhör.
Eller ni kanske anser att det präglar vem och vad man är
Min fråga gällde om man träder fram SOM muslim på detta forum då man är medveten om det "varma" mottagande som garanterat följer.
Det intresserade mig hur det förhöll sig gentemot IRL där många av oss blekhyade tycker och tänker samma sak som på forumet men inte kan/vågar agera likadant.
You see?
2009-07-07, 11:58
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nappjuck
Jo det gjorde jag faktiskt. Tror du missförstod mig..
"Undanröja anomymitet" har inget att göra med vilken religion man tillhör.
Eller ni kanske anser att det präglar vem och vad man är
Min fråga gällde om man träder fram SOM muslim på detta forum då man är medveten om det "varma" mottagande som garanterat följer.
Det intresserade mig hur det förhöll sig gentemot IRL där många av oss blekhyade tycker och tänker samma sak som på forumet men inte kan/vågar agera likadant.
You see?

Jag tror att dom flesta som blir användare på flashback vet vad det är för typ av forum, däremot så förs det som sagt inga register över vem som tycker vad, vem som tillhör vilken religion eller vem som gillar vilket fotbollslag.

Din fråga är alltså omöjlig att svara på.
2009-07-07, 12:06
Medlem
tkks avatar
Citat:
Om det finns medlemmar som är muslimer, ligger dem jävligt lågt med detta på FB?
Jag menar det finns ju en hata-primitiva-mellanösterngrottmänniskor-trend (som skall följas) men det slog mig att Sverige har ju blivit ett krypin för en hel del Mona Muslim-Rösta-rött-för-bidrag-anhängare, och x % av dessa måste ha internet och någon gång googlat på svenska och således kommit i kontakt med Flashback, kanske rent utav blivit medlemmar....

Eftersom Flashback är det svenskaste Sverige har kvar och de flesta medlemmar värnar om detta, hur förhåller sig de "utsatta" grupperna på Flasktjack?
Är man tyst och låtsas vara en i mängden, eller finns det exempel på de som reggat sig för att skriva i caps lock och med en släng av 'عربية i trådar som behandlar hur Islam skall ses som Ariernas fiende #1, promoting av SD osv..

Anledningen till att du har en sån jävla stake på FB är ju för att du känner dig trygg bakom en datorskärm, men om du skulle träffa på en "blattekille" och säga sånt här bullshit till honom, så skulle du få smaka på ganska mycket stryck, skulle du göra om samma misstag då igen?
2009-07-07, 12:11
Medlem
Nappjucks avatar
@Swetech: Varför uppfattar du min fråga som om den vore extremt naivt skriven?
Du vet vad jag menar, jag pratar varken om register eller vad du än babblar om.

Citat:
Ursprungligen postat av tkk
Anledningen till att du har en sån jävla stake på FB är ju för att du känner dig trygg bakom en datorskärm, men om du skulle träffa på en "blattekille" och säga sånt här bullshit till honom, så skulle du få smaka på ganska mycket stryck, skulle du göra om samma misstag då igen?

Självklart! Vem är dum nog att inte utnyttja detta Big-Dick-Behind-Screen-fenomen?
Det är ju det eller att fixa in sig någonstans, men eftersom "normalt funtade människor" inte stödjer dessa typer av grupper....
2009-07-07, 12:14
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
@Swetech: Varför uppfattar du min fråga som om den vore extremt naivt skriven?
Du vet vad jag menar, jag pratar varken om register eller vad du än babblar om.

För att den är skriven på ett extremt naivt sätt?
Vill du sen diskutera varför muslimer blir användare på flashback så är det nog en diskussion som funkar bättre i I&I än i Flashback.
2009-07-07, 13:02
Medlem
-deviant-s avatar
Citat:

Besök religionsforumet lite oftare så ska du nog upptäcka att här faktiskt finns muslimer/islamister på Flashback - och som dessutom inte hymlar med det.

Givetvis så är de ju så klart i minoritet...men ändå; de finns.
2009-07-07, 13:06
Medlem
Varför skulle man som muslim starta varje tråd med 'jag är muslim' eller liknande? Det är ju knappast någon som vet att jag är agnostiker, och spelar det egentligen någon roll om man nu diskuterar vilka högtalare, cannabis, eller diverse porrlänkar?
2009-07-07, 13:13
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Ballisti kan inte hålla sig till ämnet och får en tillsägelse.

OT raderat

// Mod
2009-07-07, 13:19
Medlem
Hispers avatar
Har det någon gång gjorts någon mer seriös undersökning om åldersfördelning, geografisk fördelning, utbildning etc? Om det finns så skulle det vara lite intressant att få reda på lite?

Frågar inte annonsörerna om detta? Om jag hade en produkt tänkt för 20-25 åringar så skulle jag definitivt vara intresserad av att veta om just denna grupp finns på FB och ungefär hur många de är.
2009-07-07, 13:23
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hisper
Har det någon gång gjorts någon mer seriös undersökning om åldersfördelning, geografisk fördelning, utbildning etc? Om det finns så skulle det vara lite intressant att få reda på lite?

Frågar inte annonsörerna om detta? Om jag hade en produkt tänkt för 20-25 åringar så skulle jag definitivt vara intresserad av att veta om just denna grupp finns på FB och ungefär hur många de är.
Problemen med den typen av underlag är flera. Det främsta är att FB i anonymitetens namn inte bör fråga användarna om något sånt. Visst kan man starta en tråd med en poll, men får vi 250 svar så är det ett högt deltagande, och då är vi ändå bara uppe i någon enstaka promille av alla aktiva användare. Ett annat problem är att vi inte kan kolla så folk inte ljuger, så det enda vi egentligen med säkerhet kan säga är vårt regelverk säger att alla användare är över 18 år gamla, men inte mycket mer än så.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in