2009-07-07, 14:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av severiano
Fick t.ex. ett råd av en annan kvinna i en annan tråd här att om jag var så uppgiven i mitt yrke och inte längre trodde på vad jag jobbade med - varför bytte jag inte då bara jobb? Bara ett sådant svar visar hur verklighetsfrånvänd den här debatten är. 56 år och kvinna och med enbart en fritidspedagogutbildning - vilka chanser har jag?

Hur är det med självreflexiviteten och förmågan till att självrannsakan? Anledningen till att jag ställde frågan är för att jag tycker att det är bisarrt att någon som anser att dagis är djävulens påfund arbetar inom barnomsorgen. Om inte för ditt eget bästa, så för barnens bästa så vore ett jobbyte på plats. Jag vill själv inte lämna mina barn på dagis hos någon som inte tror på dagisets syfte och existens, som anser att alla barn far illa av dagis, som på allvar tror att alla barn skulle ha det bättre hemma. Det känns som att lämna ungarna på skolan hos en lärare som är mot utbildning och lärande. Om det gör mig till en "översittare", så visst.
Senast redigerad av frivol 2009-07-07 kl. 14:08.
Citera
2009-07-07, 14:15
Medlem
WordWarriors avatar
Vilket kön en översittare har spelar naturligtvis ingen roll. Min avsky mot radikalfeminismen (och dess kvinnor/förespråkare) beror på att den riskerar att förvandla samhället till en ofri plats för alla människor. Exempel på två manliga översittare som är mycket farliga (och som förespråkar radikalfeminsm och ett övervakningssamhälle) är Thomas "Stasi" Bodström (S), och Claes Borgström (S), f.d. JÄMO.

Den lilla människan har aldrig en chans, så är det. Du valde ju ändå en gång i tiden din utbildning och har haft en massa år på dig att omskola dig. Nu vet inte jag hur just ditt liv sett ut men jag tror på människan. Själv håller jag just nu på att helt byta karriär från ett tekniskt inriktat yrke till ett socialt. Och jag är inte ung heller.

PS: Misstolka mig inte nu att jag tycker du är en lite människa, men du förstår säkert vad jag menar.
Senast redigerad av WordWarrior 2009-07-07 kl. 14:42.
Citera
2009-07-07, 15:25
Medlem
Skandiss avatar
Citat:
Tack Knytt - så helt obegripligt var inte mitt inlägg då? Och till resten av er som svarat i tråden - ni fick alltså inga andra associationer av det jag skrev än att det räckte till för att spy på mig? Ni vill inte bli ihopbuntade? Och så svarar ni på exakt samma vis allihop - alla utom Knytt!
Enda gången du anser att folk inte svarar precis likadant, är när de håller med dig. Alla typer av åsikter som motsätter din egen flyger bara förbi dig, och är lika lite värda som personligheten hos den den sämsta av representanterna.
Detta är ju helt sjukt ironiskt, när du som t.ex. nu startat en tråd om hur männen på flashback anser att alla feministiska åsikter är inte mer värda än den mest snevridna radikalfeministiska idioti som går att hitta.

Citat:
Jag var inte intresserad av vad ni tyckte om mig utan om det ni tog upp väckte några nya tankar eller associationer än de som ältats till vansinne.
Men lär dig att bemöta motsträvande åsikter någon gång då, istället för att invalidera allt genom att påstå att de är personangrepp.
Citera
2009-07-07, 16:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av frivol
Hur är det med självreflexiviteten och förmågan till att självrannsakan? Anledningen till att jag ställde frågan är för att jag tycker att det är bisarrt att någon som anser att dagis är djävulens påfund arbetar inom barnomsorgen. Om inte för ditt eget bästa, så för barnens bästa så vore ett jobbyte på plats. Jag vill själv inte lämna mina barn på dagis hos någon som inte tror på dagisets syfte och existens, som anser att alla barn far illa av dagis, som på allvar tror att alla barn skulle ha det bättre hemma. Det känns som att lämna ungarna på skolan hos en lärare som är mot utbildning och lärande. Om det gör mig till en "översittare", så visst.

En liten ovana jag har det där att möta kategoriska påståenden med motsatta kategoriska påståenden för att förtydliga hur barockt och onyanserat det kan se ut....en del kopplar det där, andra inte....

Sedan har vi ju det där med meddelarfriheten också...man tubbar ganska mycket på den idag. Personal uppmanas att hålla god min i elakt spel inför föräldrarna - att hålla diskussionerna om urhholkningen av verksamheten internt...att tala om hur det faktiskt är kan t.o.m. göra att folk mister jobbet p.g.a. de här fantastiska "samarbetsavtalen" som fack och arbetsgivare (Läs kommunerna) kommit överens om...

Varför tror du att det är så lukrativt med privata alternativ idag? Varför väljer man friskolor, privata dagis etc om nu den kommunala verksamheten är så otroligt bra?

Det strider mot offentlighetsprincipen, men vem bryr sig???
Citera
2009-07-07, 16:35
Medlem
Cracktusens avatar
Citat:
Varför tror du att det är så lukrativt med privata alternativ idag? Varför väljer man friskolor, privata dagis etc om nu den kommunala verksamheten är så otroligt bra?

Det strider mot offentlighetsprincipen, men vem bryr sig???

Är väl väldigt mycket pengar inom friskolor och dylikt att tjäna, därför försöker dom vara det bästa alternativet, kommunalt har ingen liknande drivkraft. Låter väl rimligt?
Citera
2009-07-07, 16:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skandis
Enda gången du anser att folk inte svarar precis likadant, är när de håller med dig. Alla typer av åsikter som motsätter din egen flyger bara förbi dig, och är lika lite värda som personligheten hos den den sämsta av representanterna.
Detta är ju helt sjukt ironiskt, när du som t.ex. nu startat en tråd om hur männen på flashback anser att alla feministiska åsikter är inte mer värda än den mest snevridna radikalfeministiska idioti som går att hitta.

Men lär dig att bemöta motsträvande åsikter någon gång då, istället för att invalidera allt genom att påstå att de är personangrepp.

Så du anser dig inte ha blivit tillräckligt bemött? Ligger en tråd ute som handlar om att det är meningslöst att skilja olika typer av feminism åt - till slut går alla i samma led ändå - har du bemött det? Hur många har protesterat mot det? Och vad menar du att jag ska dra för slutsatser av bristen på protester mot detta? Att de flesta män här på forumet inte tycker så?
Citera
2009-07-07, 16:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cracktusen
Är väl väldigt mycket pengar inom friskolor och dylikt att tjäna, därför försöker dom vara det bästa alternativet, kommunalt har ingen liknande drivkraft. Låter väl rimligt?

Absolut, plus ett stigande missnöje med den kommunala servicen. Man tycker inte att man får det som utlovas och så hoppas man på friskolor etc istället. Det kan innebära att i en liten landsortskommun så måste föräldrarna själva betala resor etc och också vara beredda att göra vissa sysslor. Resultat= Medvetna och folk med pengar kan välja det privata alternativet - de bästa pedagogerna får jobb där...vilka blir kvar på kommunens "slumskolor"? Valfrihet? Samma möjligheter? Jämlikhet?
Citera
2009-07-07, 16:46
Medlem
Dogrusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Vilket kön en översittare har spelar naturligtvis ingen roll. Min avsky mot radikalfeminismen (och dess kvinnor/förespråkare) beror på att den riskerar att förvandla samhället till en ofri plats för alla människor. Exempel på två manliga översittare som är mycket farliga (och som förespråkar radikalfeminsm och ett övervakningssamhälle) är Thomas "Stasi" Bodström (S), och Claes Borgström (S), f.d. JÄMO.

Glöm inte Bengt Westerberg.
Citera
2009-07-07, 16:49
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogrust
Glöm inte Bengt Westerberg.

Just ja. Han är lika illa. Och han ska även hållas delvis ansvarig för den havererade invandringspolitiken.
Citera
2009-07-07, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frivol

Du har inga barn.
Citera
2009-07-07, 17:17
Medlem
Citat:
Absolut, plus ett stigande missnöje med den kommunala servicen. Man tycker inte att man får det som utlovas och så hoppas man på friskolor etc istället. Det kan innebära att i en liten landsortskommun så måste föräldrarna själva betala resor etc och också vara beredda att göra vissa sysslor. Resultat= Medvetna och folk med pengar kan välja det privata alternativet - de bästa pedagogerna får jobb där...vilka blir kvar på kommunens "slumskolor"? Valfrihet? Samma möjligheter? Jämlikhet?

Ja, vilka? Jag vill se dig svara på det. Tydligt.

Det kryper i mig att du ens tänker dig att du eller några andra ska ha rättighet och befogenheter att genomföra någon sorts "samma möjligheter"-ideologi. När man gör det mot vuxna kallas det kommunism, men så länge barnen är måltavlan är det väl OK?
Citera
2009-07-07, 17:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tuff datakille
Ja, vilka? Jag vill se dig svara på det. Tydligt.

Det kryper i mig att du ens tänker dig att du eller några andra ska ha rättighet och befogenheter att genomföra någon sorts "samma möjligheter"-ideologi. När man gör det mot vuxna kallas det kommunism, men så länge barnen är måltavlan är det väl OK?

Så du tycker inte att alla ska ha samma möjligheter då? "Tattarna" ska ha rätten att få fortsätta vara "tattare" för det är de skapta för? Jag tycker att vi börjar närma oss pudelns kärna nu...
Senast redigerad av severiano 2009-07-07 kl. 17:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in