2009-07-06, 21:13
Medlem
waxizs avatar
jag håler på att göra en äppelpaj nu men insåg att jag inte hade någon vaniljsås hemma, så nu till frågan, går det att göra vaniljsås med mjölk,vaniljsocker, ägg, socker?
Citera
2009-07-06, 21:17
Medlem
FetFulElaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av waxiz
jag håler på att göra en äppelpaj nu men insåg att jag inte hade någon vaniljsås hemma, så nu till frågan, går det att göra vaniljsås med mjölk,vaniljsocker, ägg, socker?
Fast då bör du väl ha i gelatinblad (e.d.) för att få lite konsistens? (Och det har du väl hemma;-))
Citera
2009-07-06, 21:19
Medlem
supermassives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FetFulElak
Fast då bör du väl ha i gelatinblad (e.d.) för att få lite konsistens? (Och det har du väl hemma;-))
Fast det blir ju konsistens om man vispar ägg och socker poröst?
Citera
2009-07-06, 21:54
Medlem
Sam.Bogas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av waxiz
Det går alldeles utmärkt,men det kommer bli en viss smakforsjæll,men det løser ni med att sockra meir..
samzon
Citera
2009-07-06, 22:09
Medlem
meepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FetFulElak

Det var en dålig rekomendation. Gelatinblad har inte samma konsistensgivande egenskaper som grädde och äggulor.
Citera
2009-07-06, 23:03
Medlem
Sam.Bogas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meeper
Det var en dålig rekomendation. Gelatinblad har inte samma konsistensgivande egenskaper som grädde och äggulor.
Precis det är ju äggulan som skall binda i detta fallet..
Citera
2009-07-06, 23:06
Medlem
Sam.Bogas avatar
Men jag har själv fuskat ibland,och då med maisena eller potatismjöl.
hoppsan nu vet ni..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in