Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2009-07-06, 20:19
Medlem
Lars Vinterdäcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magiceightball
Jag hittade grafikkortsupdatering till 6930G på en minut :

http://game.amd.com/us-en/drivers_catalyst.aspx?p=vista32/common-vista32

Den högst upp...

Såklart jag har hittat den. Felet är att det inte är radeon mobility!

EDIT: Helt åt helvete är det här.

Tog bort allt som hade med ati att göra med driver cleaner. Tog sedan drivrutinerna som magiceightball länkade till..

När datorn startats om så är inget bättre, enda som installerades var ATI CIM. Under enhetshanteraren så heter grafikkortet Standard VGA-bildskärmskort.
Senast redigerad av Lars Vinterdäck 2009-07-06 kl. 20:31.
Citera
2009-07-06, 20:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lars Vinterdäck
Såklart jag har hittat den. Felet är att det inte är radeon mobility!

Jo det är det... Fullständigt namn är Ati Mobility Radeon HD 4650 Hypermemory

Edit : Det kommer dock inte upp under fliken Radeon mobility, vilket är konstigt. Tror du inte mig så tryck på empowering technologyknappen på tangentbordet ( längst upp till höger ) sen kugghjulet->multimedia...
Senast redigerad av Magiceightball 2009-07-06 kl. 20:34.
Citera
2009-07-06, 20:32
Medlem
Citat:

Läs den här tråden http://forums.legitreviews.com/about21041.html kanske leder dig framåt om du har tur, även om han nu körde XP kanske lösningen är densamma.
Citera
2009-07-06, 20:32
Medlem
Lars Vinterdäcks avatar
Citat:

Jo grafikkortet i datorn är mobility men den drivrutinen du länkade till är inte det. Endast Radeon HD 4650.
Citera
2009-07-06, 20:36
Bannlyst
Citat:
Jo grafikkortet i datorn är mobility men den drivrutinen du länkade till är inte det. Endast Radeon HD 4650.

Jo, ja vet. Men hittar du HD4650 under radeon mobility då? Nej... , så jävla konstigt detta. Jag är glad att jag inte är i din position, lycka till iallafall.
Citera
2009-07-06, 20:37
Medlem
Lars Vinterdäcks avatar
Citat:
Jo, ja vet. Men hittar du HD4650 under radeon mobility då? Nej... , så jävla konstigt detta. Jag är glad att jag inte är i din position, lycka till iallafall.

Usch fyfan. Vet du vad som är ännu mera roligt, jo att man hittar mitt grafikkort ifall man går på windows 7 Har testat den, fick igång CCC men inte grafikkortsdrivrutiner ..

Blir nog att återställa .. aldrig mer jävla OEM laptop säger jag bara.
Citera
2009-07-06, 20:41
Bannlyst
Citat:
Usch fyfan. Vet du vad som är ännu mera roligt, jo att man hittar mitt grafikkort ifall man går på windows 7 Har testat den, fick igång CCC men inte grafikkortsdrivrutiner ..

Blir nog att återställa .. aldrig mer jävla OEM laptop säger jag bara.

Varför gjorde du inte en sån recovery-CD då ? Jag ska inte säga något för jag har inte gjort det heller än, men jag ska göra det imorn efter jag såg detta .

Vill du göra det så tryck bara på empowering technology-knappen sen CDn där.

Har du haft några andra problem me datorn ? Hur länge har du haft den ? Min funkar hur bra som helst, snabb som fan, kan lira alla spel osv.
Citera
2009-07-07, 10:40
Medlem
Lars Vinterdäcks avatar
Citat:
Varför gjorde du inte en sån recovery-CD då ? Jag ska inte säga något för jag har inte gjort det heller än, men jag ska göra det imorn efter jag såg detta .

Vill du göra det så tryck bara på empowering technology-knappen sen CDn där.

Har du haft några andra problem me datorn ? Hur länge har du haft den ? Min funkar hur bra som helst, snabb som fan, kan lira alla spel osv.

Säg det, godtrogen som man var så tänkte man inte på att den kan fucka upp sig. Har återställt datorn nu, utan skiva. På datorn finns det en 15gb stor gömd partition med fabriksåterställningen, så man är inte dödsdömd utan skiva

Datorn är ju riktigt fin för pengarna man gav för den. Problem som jag har haft är väl att min tv-out slutade fungera helt plötsligt, därför jag började tjorva med drivrutinerna till grafikkortet. Första jag såg efter återställningen var ati-ccc vilket jag har försökt få hela dan igår

Sen har jag haft lite problem med brännaren, slutade bränna dubbellagrade skivor helt plötsligt. Känns som att även det berodde på mjukvaruproblem så ska testa det när jag fixar nya skivor
Citera
2009-07-07, 10:58
Medlem
Har precis samma dator köpte den för knappt 1 vecka sen från Komplett, vart jävlit förvånad när jag märkte att ATI inte har en egen hemsida som Nvidia och drivrutinen ATI Mobility Radeon 4650 inte fanns med från amd's hemsida som är just då ATI's(officiella hemsida).

http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx

Men jag körde på Radeon -> Radeon HD 4600 series, och det funka fint.
Eller den updatera bara Catalyst Center och Visual c++ men det stog att mina grafik drivers var dom senaste.
Senast redigerad av Znorken 2009-07-07 kl. 11:01.
Citera
2009-07-07, 11:40
Medlem
Lars Vinterdäcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Znorken
Har precis samma dator köpte den för knappt 1 vecka sen från Komplett, vart jävlit förvånad när jag märkte att ATI inte har en egen hemsida som Nvidia och drivrutinen ATI Mobility Radeon 4650 inte fanns med från amd's hemsida som är just då ATI's(officiella hemsida).

http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx

Men jag körde på Radeon -> Radeon HD 4600 series, och det funka fint.
Eller den updatera bara Catalyst Center och Visual c++ men det stog att mina grafik drivers var dom senaste.

Precis som för mig. Grejen är att dina drivrutiner till grafikkortet fortfarande är dom som fanns från början. Vad du än gör, ta inte bort dom
Citera
2009-07-07, 11:46
Medlem
Hur kommer man åt den där 15gb gömda backup hdd'n? hitta den inte BIOSEN, dock har jag gjort dom 3 backup skivorna så 15gb'n kanske försvann.
Citera
2009-07-07, 11:53
Medlem
Lars Vinterdäcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Znorken
Hur kommer man åt den där 15gb gömda backup hdd'n? hitta den inte BIOSEN, dock har jag gjort dom 3 backup skivorna så 15gb'n kanske försvann.

Den är gömd just för att man inte ska råka ta bort den. När du kör återställning så kan du välja mellan skivor och den gömda hddn.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in