Okej alla rara computer geeks därute, nu behöver jag er hjälp!
Min lilla hjärtekrossare till dator är en HP G5000 med Windows Vista (ja, jag VET att ni hatar det skitsystemet). I alla fall fick jag en virus alert på den för typ ett halvår sedan och direkt efter dog datorn. När jag startade den igen kunde den inte komma in i Windows utan flimrade bara och låste sig. Efter några dagar av desperation och tvång så kunde den tillslut göra en systemåterställning och funkade ett tag till. Sedan har detta inträffat tre gånger till med jämna mellanrum. Alltså, den dör och hela skärmen flimrar och låser sig. Ibland har det gått att starta den i felsäkert läge och på så sätt komma in i Windows.
Nu har den dött igen och jag är så sjukt trött på att göra dessa systemåterställningar och hela tiden vara nervös att eländet ska dö igen. Dessutom försviner ju allt som jag har på datorn varje gång

Är det ett virus, tror ni? Jag spywarescannar och viruskollar den regelbundet men den säger aldrig till om nåt. Jag är inte heller inte på några skumma sidor... Har helt gett upp MSN också. Kan det vara facebook? Eller är det het enkelt en skada på grafikkortet nu som måste åtgärdas?
VAD SKA JAG GÖRA? VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ DEN?
Tacksam för hjälp!