2009-07-06, 18:44
Medlem
nejnejnejs avatar
Oh Superman av Laurie Andersson blev ju nr 2 på englandslistan när den släpptes. En mycket otippad superhit tycker jag, långt ifrån en lättsmält popdänga.

Det finns antagligen fler, ge mig namn! Och alltså inte låtar ni tycker är usla, utan knäppa (jag hatar Sean Paul t.ex, men fattar varför det blir hits).
Citera
2009-07-06, 19:13
Medlem
schizophrenias avatar
They’re Coming To Take Me Away, Ha-Haaa! med Napoleon XIV är också en udda låt som blev en hit. T.ex. hamnade den på tredje plats på billboardlistan
Citera
2009-07-06, 19:54
Medlem
herselfs avatar
Las Ketchup - Ketchup Song. Eller Aserje eller vad fan den heter. Fast det är väl dansen som gör den så konstig...
Case closed.
Citera
2009-07-06, 20:25
Medlem
Tänkte också på "They're coming..",Kim Fowley var väl inblandad i den har jag för mig.
Jilted John om vi håller oss till englandslistan,märklig historia.
Citera
2009-07-06, 20:35
Medlem
gottelinas avatar
Valfri hit med Tomas Ledin
Citera
2009-07-06, 20:36
Medlem
Trumpeters avatar
Queen - Bohemian Rhapsody. Idag är den kanske inte så konstig, men skivbolaget vägrade först släppa låten som singel då man var säkra på att radion skulle vägra spela skivan på grund av att låten var för lång.
http://www.youtube.com/watch?v=irp8CNj9qBI
Citera
2009-07-06, 20:51
Medlem
nejnejnejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gottelina
Valfri hit med Tomas Ledin

På vilket sätt är det konstigt att en mysig farbror med gura som sjunger om ääääkta kääärlek gör att tanterna blir våta i mameluckerna? Han skriver låtar enligt popmall 1A. Inget märkligt med det.

Nu när kungen av pop är död kan jag ju passa på med en liten hyllning. They don't really care about us var helt klart inte en standardhit. I stort sett bara beats och sång, som den mest hardcore Timbaland-produktionen av idag. Starkt jobbat, Wacko Jacko!
Senast redigerad av nejnejnej 2009-07-06 kl. 21:01.
Citera
2009-07-06, 20:59
Medlem
Geomeisters avatar
Clawfinger - Nigger

Kanske ingen superhit, direkt, men ganska provocerande titel och den misstolkades av MÅNGA. Bandet berättade tom. att en nazist gett dem tummen upp på stan (vilket då visar på att han inte hängt med i mycket av texten förutom nigger, nigger, nigger..lol).
Citera
2009-07-06, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herself
Las Ketchup - Ketchup Song. Eller Aserje eller vad fan den heter. Fast det är väl dansen som gör den så konstig...
Case closed.

Jag tänkte direkt på den låten när jag såg trådnamnet.
Citera
2009-07-06, 21:15
Medlem
CrazyWorlds avatar
Bröderna Djup - Vi bor på landet. Det första jag kom att tänka på.
Citera
2009-07-06, 21:15
Medlem
Avsiktarens avatar
Macarena. Jag kommer ihåg vilken obehaglig känsla jag fick utav den låten.

http://www.youtube.com/watch?v=4NZjHKfbbiQ
Citera
2009-07-06, 21:17
Bannlyst
Chacarron?
http://www.youtube.com/watch?v=pnoaj8b2bGM
Bara lyssna på vad han sjunger om, eller inte sjunger om...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in