2009-07-06, 16:10
Medlem
discardeds avatar
Har installerat Ubuntu 8.04 på min nya HP pavillion dv6-1030 men ljudet vill inte fungera. Har försökt uppdatera alsa-drivrutierna men när jag kör

så får jag

dvs att alsa-driver fortfarande är på 1.0.16. Har kört

men det händer ingenting. Det blir error dock

Nån som har tips på vad jag ska göra?
Citera
2009-07-06, 16:57
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Är inte 9.04 ute och stabil vid det här laget? Har för mig att man har gått ifrån alsa och använder något annat idag. Jag vet att det är väldigt lite reel skilnad mellan olika distversioner men beroendena kan skifta från version till version.
Citera
2009-07-06, 18:55
Medlem
discardeds avatar
k... kanske tar och installerar 9.04 då... :S har suttit hela dagen och håller på att slänga ut datorn genom fönstret.
Citera
2009-07-06, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av discarded
k... kanske tar och installerar 9.04 då... :S har suttit hela dagen och håller på att slänga ut datorn genom fönstret.

Testa 9.04 först
Citera
2009-07-06, 23:22
Medlem
discardeds avatar
Så, jag installerade 9.04 och ljudet fungerade inte först ändå. Men jag följde samma guide som tidigare och nu funkar det!

http://ubuntuforums.org/showpost.php...2&postcount=60

Det är viktigt att skriva in hp-dv5 även om man har något annat, som jag har dv6. Götta!
Citera
2009-07-07, 08:49
Medlem
discardeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av discarded
Så, jag installerade 9.04 och ljudet fungerade inte först ändå. Men jag följde samma guide som tidigare och nu funkar det!

http://ubuntuforums.org/showpost.php...2&postcount=60

Det är viktigt att skriva in hp-dv5 även om man har något annat, som jag har dv6. Götta!

Och det ska vara alsa-base.conf och inte bara alsa-base, om nu nån annan har samma problem som jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in