2009-07-06, 15:08
Avstngd
Perssonds avatar
Tjenare...

Har problem efter det att jag uppdaterade Windows Vista igr. Nr jag laddat ner uppdateringarna, s ville den starta om sig s att Vista kunde uppdateras. Jag kommer till lget "Steg 3 av 3 installeras, 95% Stng Inte Av datorn."

I det lget str den och tuggar en stund, sedan kommer "Windows Avslutas" upp, och sen krs hela proceduren igen.
Provade precis med att starta i felskert lge, men detta funkade inte heller..

Nn som har ntt bra tips p vad jag kan gra, frutom en ominstallation?
Citera
2009-07-06, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perssond
Tjenare...

Har problem efter det att jag uppdaterade Windows Vista igr. Nr jag laddat ner uppdateringarna, s ville den starta om sig s att Vista kunde uppdateras. Jag kommer till lget "Steg 3 av 3 installeras, 95% Stng Inte Av datorn."

I det lget str den och tuggar en stund, sedan kommer "Windows Avslutas" upp, och sen krs hela proceduren igen.
Provade precis med att starta i felskert lge, men detta funkade inte heller..

Nn som har ntt bra tips p vad jag kan gra, frutom en ominstallation?

Om det r det issue jag misstnker har det med vista sp1 prerequisite's att gra, d kan datorn hamna i en sk endless reboot, s hr kommer du runt det:
http://support.microsoft.com/kb/949358

Detta har med skrivning att gra. Vissa Antivirus eller liknande programvaror som ej hade hunnit f definitioner/uppdateringar innan dessa kom, blockerade istllet dem vilket orsakade problemet. Precis d SP1 kom var detta mkt vanligt, speciellt hos de som ej hade haft datorn igng under en lngre tid.
Citera
2009-07-06, 16:56
Avstngd
Perssonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pc4life
Om det r det issue jag misstnker har det med vista sp1 prerequisite's att gra, d kan datorn hamna i en sk endless reboot, s hr kommer du runt det:
http://support.microsoft.com/kb/949358

Detta har med skrivning att gra. Vissa Antivirus eller liknande programvaror som ej hade hunnit f definitioner/uppdateringar innan dessa kom, blockerade istllet dem vilket orsakade problemet. Precis d SP1 kom var detta mkt vanligt, speciellt hos de som ej hade haft datorn igng under en lngre tid.

Krde en system terstllning, kom igng igen... Fast nsta gng jag bootar om s vill den kra igen.. S skall testa med det som var i lnken.. Tack fr hjlpen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in