Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-07-06, 11:53
Medlem
Tjo!

Vet inte om jag gjorde denna tråd i rätt forum, annars får mod flytta. Sökte runt lite men hittade inte den grundläggande information jag känner att jag behöver.

Okej, nu till saken. Jag vill börja bränna ut filmer jag har på datorn. Skulle behöva hjälp med precis allt Tankade ned ImgBurn igår kväll (är det rätt sorts program?) men förstod överhuvudtaget ingenting. Därför skulle jag vilja veta hur jag använder mig av detta program, vilka skivor jag behöver, vilka knappar jag skall trycka på och allt annat som kan vara nödvändigt att veta. Helt och hållet grundläggande och i så enkla ord som möjligt, som om ni skulle hjälpa en 10-åring ungefär.

Tack på förhand
2009-07-06, 13:23
Medlem
Phaotics avatar
Vad har du format på filmerna?
2009-07-06, 13:34
Medlem
Andreasvbs avatar
Det är 18-års gräns här på FB.
Sedan skall det vara en fråga i rubriken.

Med ImgBurn är det bara gå till menyn Mode > Ez-Mode Picker och välja write image om du vill bränna t.ex. en .iso-fil eller så väljer du write files/folders, inte svårare än så.
Senast redigerad av Andreasvb 2009-07-06 kl. 13:37.
2009-07-06, 13:58
Medlem
oawus avatar
http://www.youtube.com/results?search_query=use+imgburn&search_type=&aq=f

Enklast och smidigast. Inte alltid jättelätt att förklara i ord. Dock bör du veta vad du har för fil på dina filmer. Är det DVD eller Xvid som du laddat ner?
2009-07-06, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phaotic
Vad har du format på filmerna?

.avi, om det är det du frågar efter

Citat:
Ursprungligen postat av Oawu
Dock bör du veta vad du har för fil på dina filmer. Är det DVD eller Xvid som du laddat ner?

Ehh, både och.. På de flesta står det något i stil med "DVDRip XviD" men har också några där det endast står DVD. Vad är skillnaden?

Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Det är 18-års gräns här på FB.
Sedan skall det vara en fråga i rubriken.

Haha jo tack, 18-årsgränsen vet jag allt om. Åldern min är inne, men tyvärr inte intelligensen Lite svårt att göra en fråga av allt detta, men isåfall: Hur bränner man enklast ned en film till en skiva?
2009-07-06, 14:20
Medlem
negerbens avatar
Hur har du tänkt se dom sen? I DVD eller, isf klarar den av Xvid? Vill du ha text med? Vad har du för skivor att tillgå?

Många frågor, lite svar.

Är det en Xvid, så kan du bränna den som data-skiva i tex Nero (eller gratis programmet CdBurnerXP) och kolla på den i en DVD-spelare om den stödjer XViD. Då kan du bränna på en CD-R.

Är det en DVD och filen slutar på .iso eller .img så bränner du ut den på en DVD±R med Img-Burn.
Är det en DVD med en VIDEO_TS mapp så bränner du ut dom i Nero, i DVD-VIDEO mode eller vad det nu kan heta.
2009-07-06, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negerben
text

Nu ska vi se..
Japp, tanken var att kunna se filmerna på en DVD-spelare sedan, gärna med text såklart. Kan använda vilka skivor som än behövs, drar och handlar så fort jag fattar hur det går till och vet att det funkar. Filmerna slutar som sagt på .avi
2009-07-06, 16:54
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Ämnet om hur man bränner och vilket program som är lämpligt och bäst finns på FB.Använd sökfunktionen.

Tråd låst //Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in