Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-07-06, 02:14
Medlem
Tjenare!

Är just nu i USA och har precis beställt en Netbook från Asus.
Modell EEE 1000HE + att jag beställde ett 2gb ramminne ist. för ordinarie som är på 1gb!

Nu undrar jag vilket OS jag ska ta och köra på denna maskin?
Har varit inne på en massa forum och läst att det funkar bra med Vista osv.. Men jag funderar likt förbannat på om jag bara ska ta och installare XP Home som den levereras med, fast med Svenska ist..

Någon som tycker någonting annat?

Sen undrar jag om man kunde fixa Å, Ä och Ö till några andra knappar ist?
Eller jag kanske har fått allt bakom flötet?

Tacksam för svar,
David
Citera
2009-07-06, 02:19
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidsavenberg
Tjenare!

Är just nu i USA och har precis beställt en Netbook från Asus.
Modell EEE 1000HE + att jag beställde ett 2gb ramminne ist. för ordinarie som är på 1gb!

Nu undrar jag vilket OS jag ska ta och köra på denna maskin?
Har varit inne på en massa forum och läst att det funkar bra med Vista osv.. Men jag funderar likt förbannat på om jag bara ska ta och installare XP Home som den levereras med, fast med Svenska ist..

Någon som tycker någonting annat?

Sen undrar jag om man kunde fixa Å, Ä och Ö till några andra knappar ist?
Eller jag kanske har fått allt bakom flötet?

Tacksam för svar,
David

jag kör Ubuntu på min EEEpc funkar bra.. Finns netbook remix. men jag kör full installation…
Citera
2009-07-06, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
jag kör Ubuntu på min EEEpc funkar bra.. Finns netbook remix. men jag kör full installation…

Jag kan inget om Ubuntu å linux å hela det köret ;D
Citera
2009-07-06, 09:17
Medlem
sq92s avatar
Jag kör med win xp home som följer med på den, fungerar utmärkt, laddar snabbt och bra utan lagg i alla lägen. Kommer kanske byta till win xp pro i framtiden, får se, just nu är jag nöjd med xp home.
Citera
2009-07-06, 09:30
Medlem
Drapåtrissors avatar
Jag gjorde en ren installation av XP pro utan ASUS tilläggsprogram. Flyter på bra med 2Gb på min 1000H. Men den dög också med Vista vilket jag körde med innan. När Windows 7 släpps byter jag nog till det.
Citera
2009-07-06, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidsavenberg
Jag kan inget om Ubuntu å linux å hela det köret ;D

Jag installerade det i min flickväns dator, funkar hur lätt som helst för henne, så det är knappast svårt. Själv skulle jag säga att det är lättare med Ubuntu i en netbook då du slipper använda CPU-cykler på antivirus mm. Blir en rätt märkbar skillnad i prestanda när allt är igång.

Du kan ju pröva dig lite, ubuntu är gratis och tar ca 10 minuter att installera från en USB sticka, gillar du det inte så kan du installera in windows efteråt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in