Citat:
Ursprungligen postat av Tippi Hedren
Tycker att det skrivs färre inlägg den senaste månaden. Användarantalet borde ju snarare ha ökat efter den gratispublicitet som forumet får hela tiden. Jag själv hittade Flashback genom en kommentar i Expressen i sommras. Har moderatorernas utrensing gjort att folk har tappat intresset? Eller är det så att dom som blivit utkastade i själva verket stod för det mesta som skrevs härinne? Tycker att antalet svar på inlägg har sjunkit med en 60% eller så. På tidigare inlägg kunde man se att flera hundra, ibland ett par tusen personer har läst ett visst inlägg. Var har alla dom tagit vägen nu? Har intresset för Flashback sjunkit bland allmänheten? Eller har journalistkåren hittat andra källor för sina upplysningar? Vad har hänt? Flashback, min vän, var är du?
Med undantag för de dagar då forumet är på löpsedlarna osv. så ökar antalet konstant. Det ligger varje kväll över 300 personer som är inne paralellt. För några månader sedan var rekordet 220 samtidiga användare. Det rekordet slogs så sent som i augusti. Så få personer - som det rekordet vi hade för bara tre månader sedan - har vi inte haft en enda kväll under hela november (rätta mig ifall jag har fel).
Däremot är det mindre tjafs, trams, gnäll - och högre kvalitet på inläggen. Och därmed kan det också uppfattas som färre inlägg per dygn. Men samtidigt, så är det fler inlägg per dygn idag än det var någon gång under hela juni eller juli, bara för att ta ett exempel.
Jag är nöjd med utvecklingen, tycker det flesta sköter sig.
sedan vad som är intressant är ju alltid en smaksak. När Anna Lindhs mördare grips blir det mera spänning tycker många, och därmed extra mycket folk här inne. Men rent helhetsmässigt så ökar forumet faktiskt.
admin