• 1
  • 2
2003-11-25, 15:08
Medlem
Tippi Hedrens avatar
Tycker att det skrivs färre inlägg den senaste månaden. Användarantalet borde ju snarare ha ökat efter den gratispublicitet som forumet får hela tiden. Jag själv hittade Flashback genom en kommentar i Expressen i sommras. Har moderatorernas utrensing gjort att folk har tappat intresset? Eller är det så att dom som blivit utkastade i själva verket stod för det mesta som skrevs härinne? Tycker att antalet svar på inlägg har sjunkit med en 60% eller så. På tidigare inlägg kunde man se att flera hundra, ibland ett par tusen personer har läst ett visst inlägg. Var har alla dom tagit vägen nu? Har intresset för Flashback sjunkit bland allmänheten? Eller har journalistkåren hittat andra källor för sina upplysningar? Vad har hänt? Flashback, min vän, var är du?
Citera
2003-11-25, 15:39
Bannlyst
Jag har märkt det också...
Ända sedan admins "fetrensning" av nux och co tycker jag mig känna att forumet besöks mindre frekvent och dessutom av färre användare. Kanske är det inbillning, men det känns så i alla fall...
Citera
2003-11-25, 15:44
Medlem
nonelesss avatar
får se vad avdagda säger om det här..
han har fört lite statistik på det här den senaste tiden
Citera
2003-11-25, 16:40
Medlem
kaleids avatar
Har tänkt på samma sak
Citera
2003-11-25, 16:50
Medlem
Jag har ju ingen koll på hur det har varit förr i tiden, nykomling som man är, men en sak jag skulle vilja veta är hur många "reguljära användare" som finns på Flashback? Om man drar gränsen vid kanske minst fem skrivna inlägg i veckan eller så. Hur många finns det som kommer över den gränsen?
Citera
2003-11-25, 16:51
Medlem
har ni tänkt på det.??? jag har märkt det o sett att det e sjunkit.
för ungefär 1-2 månader sen så fanns det intressanta trådar med användabar information i alla möjliga grejer. liksom underground info men nu fö rtiden så finns det bara trådar som "min dagbok "vilka vill ni träffa från flashback forum" "vem har fulast avatar" "vilken musik lyssnar ni på just nu" o.s.v o såna trådar hör till i lunarstorm asså. o förr så var det alla tidningar som tog grejer härifrån o skrev om det men nu finns varenda artikel från tidningar här. ser bara trådar om artiklar från tidningar. kanske e reglerna eller utrensningen som har påverkat det men det finns inga trådar som e lite användbara eller innehåller lite info om nåt så som det var förr. det suger med andra ord. om ni trycker på "visa nya inlägg" o surfar lite där så ser man alla trådar som startas eller alla trådar som det e nytt inlägg i. kolla där o se hur många trådar som har med tidningsartiklar o.s.v

EDIT: lite stavfel men fuck it.
Citera
2003-11-25, 17:24
Medlem
Nidstangs avatar
Det värsta tycker jag är den fjortismentalitet som härjar här på FB. Förutom dom exempel som .:RzA:. ger så är ju dom här och här "Ollningstrådarna" rena katastrofen. Tyvärr verkar admins önskan att rensa ut fjortisarna ha slagit bakut, dom verkar ju vara fler än någonsin.
Citera
2003-11-25, 17:44
Medlem
Afonsos avatar
Instämmer i Nidstangs funderingar. Folk får ju givetvis skriva vad de vill (nästan) och jag behöver inte läsa det men antalet meningslösa/ointressanta och pubertala trådar tycks ha ökat..
Citera
2003-11-25, 17:51
Medlem
Fat bastards avatar
Tycker ni att det gäller hela forumet eller bara vissa "underforum"?
Jag har själv inte märkt så mycket av det, men jag är bara in regelbundet på kanske hälften av alla undergrupper.
Citera
2003-11-25, 19:08
Bannlyst
Instämmer med ovanstående talare.
Bra jobbat Admin!?..!?

/BOozer!!
Citera
2003-11-25, 19:19
Medlem
Afonsos avatar
Eller så är det upp till oss att starta "intressanta" trådar..?
Citera
2003-11-25, 19:20
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tippi Hedren
Tycker att det skrivs färre inlägg den senaste månaden. Användarantalet borde ju snarare ha ökat efter den gratispublicitet som forumet får hela tiden. Jag själv hittade Flashback genom en kommentar i Expressen i sommras. Har moderatorernas utrensing gjort att folk har tappat intresset? Eller är det så att dom som blivit utkastade i själva verket stod för det mesta som skrevs härinne? Tycker att antalet svar på inlägg har sjunkit med en 60% eller så. På tidigare inlägg kunde man se att flera hundra, ibland ett par tusen personer har läst ett visst inlägg. Var har alla dom tagit vägen nu? Har intresset för Flashback sjunkit bland allmänheten? Eller har journalistkåren hittat andra källor för sina upplysningar? Vad har hänt? Flashback, min vän, var är du?

Med undantag för de dagar då forumet är på löpsedlarna osv. så ökar antalet konstant. Det ligger varje kväll över 300 personer som är inne paralellt. För några månader sedan var rekordet 220 samtidiga användare. Det rekordet slogs så sent som i augusti. Så få personer - som det rekordet vi hade för bara tre månader sedan - har vi inte haft en enda kväll under hela november (rätta mig ifall jag har fel).

Däremot är det mindre tjafs, trams, gnäll - och högre kvalitet på inläggen. Och därmed kan det också uppfattas som färre inlägg per dygn. Men samtidigt, så är det fler inlägg per dygn idag än det var någon gång under hela juni eller juli, bara för att ta ett exempel.

Jag är nöjd med utvecklingen, tycker det flesta sköter sig.
sedan vad som är intressant är ju alltid en smaksak. När Anna Lindhs mördare grips blir det mera spänning tycker många, och därmed extra mycket folk här inne. Men rent helhetsmässigt så ökar forumet faktiskt.

admin
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in