• 1
  • 2
2009-07-05, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Vad menar du med att "sidan lades ner"? Var det Avast som kraschade eller var det webbläsaren?

Vet ej. Helt plötsligt så startades datorn om helt. Alltså på samma sätt som när man sätter på datorn. Förstår du vad ag menar? Förklarar kanske dåligt...
Citera
2009-07-05, 19:05
Medlem
Flytande_argots avatar
Alltså som det är nu så förefaller det ju som om ditt virusskydd inte är aktivt, och då kan du ju lika gärna ta bort det?

Kan någon som kör Avast gå in och klargöra detta lite närmare?
Citera
2009-07-05, 19:07
Medlem
Citat:
Alltså som det är nu så förefaller det ju som om ditt virusskydd inte är aktivt, och då kan du ju lika gärna ta bort det?

Kan någon som kör Avast gå in och klargöra detta lite närmare?

Varför tror du inte att skyddet är aktivt? Jag är jätte trög när det gäller datorer
Citera
2009-07-05, 19:12
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eva100
Varför tror du inte att skyddet är aktivt? Jag är jätte trög när det gäller datorer

På grund av vad du skrev här:

Citat:
Ursprungligen postat av Eva100
Men tycker ni att jag ska ta bort det? Just nu funkar datorn bra och den där skann ikonen är överkryssad (ej aktiv) nu.

Det indikerar så vitt jag kan begripa att virusskyddet inte är igång och därmed är din dator lika oskyddad som om du inte haft något virusskydd alls.
Citera
2009-07-05, 19:21
Medlem
Citat:
På grund av vad du skrev här:

Det indikerar så vitt jag kan begripa att virusskyddet inte är igång och därmed är din dator lika oskyddad som om du inte haft något virusskydd alls.

Okej, då vet jag. Jag får ser hur det blir. Blir det problem igen så tar jag bort det omgående.
Citera
2009-07-05, 19:30
Medlem
927s avatar
anledningen till avast kan sega ner dator/surfning är att det har en web sheild
Citera
2009-07-05, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 927
anledningen till avast kan sega ner dator/surfning är att det har en web sheild

Vad betyder det? vänligen förklara på ett enkelt sätt, kan inget om datorer
Citera
2009-07-05, 22:56
Medlem
927s avatar
svårt att förklara så du förstår men det handlar om sekunder per sida. eftersom det blir så hela tiden när man surfar så känns det allmänt segt om det tex tar dubbelt så lång tid för att en webbsida ska visas
Citera
2009-07-08, 14:53
Medlem
Som jag tidigare har skrivit så har jag avast antivirus. Ikonen (ser ut som ett a) finns längst ner i högre hörnet (vid klockan) snurrar på då och då. När det snurrar är det då den rensar bort virus? sköts detta automatiskt (när den snurrar), eller måste jag själv skanna efter virus?
Citera
2009-07-08, 16:26
Medlem
927s avatar
jag har inte avast själv men när det snurrar så antar jag att det scannar filer, tex om du öppnat en mapp. det är möjligt att det snurrar även nu surfar för det scanar ju filer som finns på webbsidor
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in