Jag installerade Linux Ubunty nyligen på min Acer Aspire one. Det tog mig några dagar att lära mig systemet någorlunda. Det är helt ok och jag gillar linux skarpt efter att jag har börjat använda det.
EDIT: och med det ville jag säga att det inte är svårt att lära sig.
Jag kan rekomendera någon ubuntu-variant anpassad för eee PCn..
Jag har själv testat CrunchEEE men där var det vissa saker som strulade, mestadels pga att dom körde Ubuntu 8.10 från grunden.
Lär man sig bara att söka på google är linux inga problem. Det finns många problem men de allra flesta är man inte ensam om så det finns också lösningar
Det går väl iofs att installera Windows XP på en såndär maskin om man nu inte skulle vilja ha linux.
Annars är det inte så mycket att lära sig i ett modernt Linux-system om man bara använder datorn för vardagliga sysslor,det är bara ett peka och klicka precis som i windows.
Det knepiga börjar först när något inte fungerar som det ska och man får spendera timmar med att googla för att hitta information om hur man löser problemet.
Senast redigerad av Vrövhål 2009-07-06 kl. 01:29.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!