2009-07-05, 16:32
Medlem
Hej hörde igår att några fans blängde en målvakt med en laser. Jag tyckte det var roligt. Tänk er en CL final och målvakten måste ta straffen annars förlorar laget. Så ser man flera prickar i ansiktet på honom. Någon som vet om det verkligen inträffat? Finns det någon video?

Och hur höga böter kan man få för detta?
Citera
2009-07-05, 17:17
Medlem
Finns väl inte en chans att en sådan där lasergrej skulle kunna göra en sådan sak på så pass långt håll? Jag kan inte tänka mig det i alla fall. I så fall krävs det lite starkare laser och det känns lite långsökt.
Citera
2009-07-05, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peter.Sthlm
Finns väl inte en chans att en sådan där lasergrej skulle kunna göra en sådan sak på så pass långt håll? Jag kan inte tänka mig det i alla fall. I så fall krävs det lite starkare laser och det känns lite långsökt.

En kompis lillebror har en laser som han köpt utomlands som kan lysa bort några km..
Citera
2009-07-05, 17:40
Medlem
Så kul låter det ju inte. Det går ju att få tag på starkare pekare men man vill ju inte skada målvakten ? Skall man gör en sådan låg sak tycker jag man skall hålla sig till en spegel lättare att träffa och skadar ju inte målvakten.
Citera
2009-07-05, 17:41
Medlem
Nowhere Hills avatar
såg det inslaget på något kefft amerikanskt programme härömnatten, visst såg man laserprickarna bägge på strafftagare och målvakten men såvida det hade någon större effekt gick inte att bedöma, spelaerna som blev utsatta verkade inte reagera på något sätt, kanske bara slump att dom tabbade sina straffar, tv showen nämnde inte vilken liga eller sammanhag det var men fick själv intrycket att det var franska ligan, möjligtvis saint etiennes hemmaplan.
Citera
2009-07-05, 17:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nowhere Hill
såg det inslaget på något kefft amerikanskt programme härömnatten, visst såg man laserprickarna bägge på strafftagare och målvakten men såvida det hade någon större effekt gick inte att bedöma, spelaerna som blev utsatta verkade inte reagera på något sätt, kanske bara slump att dom tabbade sina straffar, tv showen nämnde inte vilken liga eller sammanhag det var men fick själv intrycket att det var franska ligan, möjligtvis saint etiennes hemmaplan.

Verkar poppis med sånt i Frankrike. Hade inte Ronaldo någon laser på sig när han lirade mot Lyon? Har för mig det.
Citera
2009-07-05, 17:51
Medlem
Eternys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheHairdryer
Verkar poppis med sånt i Frankrike. Hade inte Ronaldo någon laser på sig när han lirade mot Lyon? Har för mig det.

Jepp, stämmer.

http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-529570/UEFA-takes-action-Lyon-Ronaldo-laser-attack.html
Citera
2009-07-05, 17:58
Medlem
ideations avatar
Inga problem att blända någon från andra kortsidan.

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.1998
Grön laserpenna som kan skära genom plastfilm och når över 1,5 km. Ändå inte den kraftigaste handhållna du kan köpa.

Mer info ang. laser i den här tråden: https://www.flashback.org/showthread.php?t=383987
Citera
2009-07-05, 18:48
Bannlyst
Har själv en laser som når >2km. Har själv lyst med den på en elitseriematch i handboll, dock inte i ansiktet.
Citera
2009-07-09, 22:32
Medlem
Lesras avatar
Panathinaikos fans brukar använda grön laser väldigt ofta när de spelar i CL, enda matcherna jag har sett dem spela så de används säkert i ligan också. I denna artikel får man se när en spelare blir bländad, kan dock vara redigerad av sidan som publicerar detta.

http://www.bumeral.net/blog/2009/04/07/fifa-will-investigate-greek-fans-laser-use/
Citera
2009-07-09, 22:38
Medlem
Spawnisens avatar
Dem är ju inte så riktigt starka om man inte ser direkt in i ljuset. Har hört att man kan t.om bli blind då? Eller är det en myt?
Citera
2009-07-09, 22:44
Medlem
Lesras avatar
Njae isånnafall borde jag vara helt blind nu. När jag var mindre och åkte på charterresa med familjen så brukade jag och brorsan alltid köpa såna "laserpennor" och siktade ofta i varandras ögon, man blev lite bländad ett kort tag men sen var det lugnt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in