2009-09-23, 13:19
Medlem
Gabrozzis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodyboss
Men vilken av dessa två produkter är bäst? någon som prövat någon av dom och kan uttala sig?

Vekk. som du köper på http://www.vitamin-b5.se/
eller
Cleary gone som du köper på http://www.vitaminb5.se/

Vad man kan läsa så ska dom ha samma innehåll...

Väljer du pulvret så är det 100% rent B5 och är likadana på båda ställena.
Jag blandar 1 tsk i ett halvt glas vatten, lägger ner en vitaminbrus och toppar upp med juice.
Då smakar det inte illa som det kan göra annars.
Citera
2009-09-23, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabrozzi
Väljer du pulvret så är det 100% rent B5 och är likadana på båda ställena.
Jag blandar 1 tsk i ett halvt glas vatten, lägger ner en vitaminbrus och toppar upp med juice.
Då smakar det inte illa som det kan göra annars.

Precis det var pulver jag syftade på....tänkte att eftersom dom innehåller samma sak och är lika mycket per burk, men det som skiller dom åt är priset så kan man ju lika gärna köpa den billigare om den nu har samma effekt!
Citera
2009-09-23, 17:35
Medlem
Köpte en burk vekk, hällde ca en tesked i ett glas vatten och allt klumpade ihop sig på botten så jag kastade skiten, kan inte rekomendera det om man inte vill blanda med elvisp
Citera
2009-09-24, 01:02
Medlem
Gabrozzis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rk73
Köpte en burk vekk, hällde ca en tesked i ett glas vatten och allt klumpade ihop sig på botten så jag kastade skiten, kan inte rekomendera det om man inte vill blanda med elvisp

Jag blandar det med en gaffel medan jag fyller i pulvret lite långsamt.
Tränade underarmar krävs...
Citera
2009-09-24, 09:05
Medlem
Citat:
Jag blandar det med en gaffel medan jag fyller i pulvret lite långsamt.
Tränade underarmar krävs...

Och du kör också med vekk? Låter inte så bra att det inte är så lättlöslöigt, men då får man väl bara köra in en tsk i munnen och svälja med lite vatten....så länge man får i sig skiten liksom!
Citera
2009-09-24, 12:01
Medlem
Gabrozzis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodyboss
Och du kör också med vekk? Låter inte så bra att det inte är så lättlöslöigt, men då får man väl bara köra in en tsk i munnen och svälja med lite vatten....så länge man får i sig skiten liksom!

Lite lurigt är det... för jag köpte dem på samma adress som har Vekk för nära två månaeder sen, men min heter
inte Vekk. Däremot gjorde jag samma sak första gången och hällde en tesked i glaset.
Det såg ut som flytande plast och ville inte lösa sig. Vispar man med en gaffel medan man häller i det så funkar det.
Citera
2009-09-24, 15:10
Medlem
Citat:
Lite lurigt är det... för jag köpte dem på samma adress som har Vekk för nära två månaeder sen, men min heter
inte Vekk. Däremot gjorde jag samma sak första gången och hällde en tesked i glaset.
Det såg ut som flytande plast och ville inte lösa sig. Vispar man med en gaffel medan man häller i det så funkar det.

Ähhh jag får väl köpa Vekk och pröva och återkomma med reslutat isf...
Citera
2009-11-05, 22:28
Medlem
måste hålla med om att hela upplägget verkar oseriöst men som många andra har jag oxå bestämt mig för att testa skiten..
har ingen acne direkt utan en mer fet, knottrig ojämn hy med ganska stora porer i pannan osv.

någon som vet om det här kan släta ut huden?
Citera
2009-11-06, 08:17
Medlem
joxxans avatar
Hur mycket dosering ska man rikta sig mot då om man köper B5 på apoteket eller liknande? är det 300mg då ?
Citera
2009-11-06, 14:48
Medlem
Nu ska jag berätta en gång för alla vad som funkar och inte funkar.

Jag vet inte hur mkt pengar jag har lagt på att bli av med mina irriterande finnar. blev inte mkt värre efter kuren. men ville bli av med allt skit på ryggen, och lite i ansiktet som jag hade.

Efter käkat b5, och smetat in det mesta jag hittar i ansiktet och rygg, utan någon större framgång. visst hjälpte det lite, men inte mkt.

Ringde vårdcentralen, och sa att jag ville ha tetralysal, fick en tid, och inga problem att få det utskrivet.

käkade dubbel dos, 1200mg om dagen i några veckor, efter det 600mg. nu är ryggen helt fri från finnar / acne. kommer någon liten på morgonen i ansiktet som bara är å klämma, men annars är jag super nöjd med det .

så testa det. kostar inte direkt mkt heller. =)
Citera
2009-11-06, 14:51
Medlem
Gabrozzis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tugge
Nu ska jag berätta en gång för alla vad som funkar och inte funkar.

Jag vet inte hur mkt pengar jag har lagt på att bli av med mina irriterande finnar. blev inte mkt värre efter kuren. men ville bli av med allt skit på ryggen, och lite i ansiktet som jag hade.

Efter käkat b5, och smetat in det mesta jag hittar i ansiktet och rygg, utan någon större framgång. visst hjälpte det lite, men inte mkt.

Ringde vårdcentralen, och sa att jag ville ha tetralysal, fick en tid, och inga problem att få det utskrivet.

käkade dubbel dos, 1200mg om dagen i några veckor, efter det 600mg. nu är ryggen helt fri från finnar / acne. kommer någon liten på morgonen i ansiktet som bara är å klämma, men annars är jag super nöjd med det .

så testa det. kostar inte direkt mkt heller. =)

Nu har du berättat vad som funkar för dig, men alla andra får jobba fram sin metod.
Att sluta dricka mjölk har hjälpt många att bli av med sina finnar t.ex.
Citera
2009-11-28, 01:57
Medlem
är de bra att tvätta morgon med kväll med något när man tar b5, kört exuviance + stioxyl innan jag fick b5 men tror ni det är att rekommendera att köra exuviance dag och kväll sen b5 pulver tre gånger om dagen? har även daily scrub, washing gel där det står: "mild washing gel for oily problem skin. deeply cleans without overdrying". Kanske köra med det morgon och kväll och b5 istället? några rekommendationer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in