2009-07-05, 02:16
Medlem
Torrances avatar
okej, var fan går den? jag tycker typ vid 5-6 33cl starköl, då börjar man bli mer full än salongs. vad har ni fär åsikter om vart gränsen går? för visst har det alltid varit mer okej att bli salongs än full? är det okej att bli salongs en vardag eller är det "fult"? medans full på en fredag/lördag är okej?

nå, låt höra vad ni har för åsikter i den här frågan, vad är egentligen skillnaden mellan full och salongsberusad? dessutom finns ett utryck som heter assalongs, vad menas egentligen med det? låt reda ut vad alla uttryck och normer kring alkohol baseras på och vad dessa innebär.
2009-07-05, 02:21
Medlem
herselfs avatar
För min del så är det i stort sett alltid olika. Visst, det kanske finns något form av medelvärde men ibland så blir man ju full på två starköl beroende på vad man gjort eller ätit, (/inte ätit).

Salongs är ju sjukt mysigt att vara, så på det viset skulle jag vilja leva alla mina dagar. Men det är väl där man drar början till alkoholism skulle jag kunna tänka mig.
2009-07-05, 03:16
Medlem
Torrances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herself
För min del så är det i stort sett alltid olika. Visst, det kanske finns något form av medelvärde men ibland så blir man ju full på två starköl beroende på vad man gjort eller ätit, (/inte ätit).

Salongs är ju sjukt mysigt att vara, så på det viset skulle jag vilja leva alla mina dagar. Men det är väl där man drar början till alkoholism skulle jag kunna tänka mig.

du har nog helt rätt i det du säger
2009-07-05, 18:36
Medlem
KlunseNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herself

Precis, beror på vad man har gjort under dagen. Salongs enligt mig är när man tycker att tillvaron är extra trevlig, man sitter och har mer trevligt en vanligt. Ungefär 3 - 6 starköl beror på.
2009-07-05, 22:32
Medlem
Pejijs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlunseN
Precis, beror på vad man har gjort under dagen. Salongs enligt mig är när man tycker att tillvaron är extra trevlig, man sitter och har mer trevligt en vanligt. Ungefär 3 - 6 starköl beror på.

Exakt, man känner sig bara lite extra glad och trevlig.

Dessutom är man ju sjukt mysig förstås
2009-07-06, 02:39
Medlem
CB4lifes avatar
assalongs låter som att man ligger på kanten mellan salong och full.

Salongruset e jäkligt soft
2009-07-06, 12:45
Medlem
David.s avatar
Det är en hårfin gräns, men att vara salongsberusad är så fruktansvärt mycket skönare än den vanliga fyllan, och ångesten dagen efter.
2009-07-06, 16:49
Medlem
slemmigsnigels avatar
Salongsberusad: glad, fnittrig och social.

När man börjar sluddra, svamla om idiotiska saker, fumla och göra bort sig i allmänhet vet man att man har blivit full.
2009-07-06, 16:56
Medlem
Kapt3n Rövskäggs avatar
Salongs är riktigt gött. Jag vill bli det nu
2009-07-06, 17:00
Medlem
Alltså fyllan är ju alltid skönast i början. Det är ju egentligen bara då det är riktigt skönt att vara full, sedan om man fortsätter efter säg 4 stark öl eller stannar upp spelar ju mindre roll. Fyllan kommer aldrig att vara lika skön som i början.

Att vara salongsfull efter de första sköna stadiet tycker jag bara är jobbigt. Det övergår ganska snabbt till en allmän seghet och lätt bakfylla.
2009-07-06, 22:32
Medlem
jp.sartres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vi i flempan
Alltså fyllan är ju alltid skönast i början. Det är ju egentligen bara då det är riktigt skönt att vara full, sedan om man fortsätter efter säg 4 stark öl eller stannar upp spelar ju mindre roll. Fyllan kommer aldrig att vara lika skön som i början.

Att vara salongsfull efter de första sköna stadiet tycker jag bara är jobbigt. Det övergår ganska snabbt till en allmän seghet och lätt bakfylla.

Efter att ha upplevt den här segheten ett antal för många gånger har jag introducerat kaffe i mitt supande, varje gång jag drar på krogen tar jag med en termos med kaffe om jag känner mig lite trött drar jag in på toan och tar mig en sup.

Skämt åtsido, däremot har jag faktiskt inkluderat kaffe i mitt supande om jag är hos någon och förar eller är på hemmafest (självklart börjar jag inte brygga kaffe om jag inte känner människan i fråga som äger stället, det är då jag tar med mig termos (not)), man skjuter upp segheten efter varje kopp dessutom är det gött att variera dryck ett tag med ett par goda koppar kaffe! Fyfan va gammal jag låter.
2009-07-06, 23:17
Medlem
Salongsberusad är väll när man börjar känna sig sådär go i skallen. =)
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in