Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Pye Jacobsson, en kvinna som varit sexarbetare i många år och är något av ett språkrör för svenska sexarbetare, uttalar sig i videoklippet nedan om den svenska radikalfeministiska sexköpslagen och kopplerilagen. Sexköpslagen har haft och har många negativa konsekvenser för de prostituerade kvinnorna. De är i stort sett rättslösa.
Denna kvinna såg till att Storbritannien
inte införde en sexköpslag av svenskt snitt. Hon bjöds nämligen in att tala för det Brittiska parlamentet. Och när de hört henne tala skrotade de planerna på att införa lagen.
Men i Sverige får inte sexarbetare komma till tals om den lag som berör dem, här är det locket på. Den lyckliga (eller normalnöjda) horan existerar ju inte enligt officiell svensk policy. Och med den svenska synen kan ingen kvinna själv som vuxen individ fatta ett beslut att sälja sexuella tjänster. Justitieminister Beatrice Ask sa t.o.m. att det var "en främmande syn" att lyssna på prostituerade i frågan.
http://www.alliansfrittsverige.nu/2007/10/oktober-24-2007-ask-vill-inte-lta.html
Ändå har Sverige skrivit på följande:
Resolution 1579 of the Council of Europe which states:
11.3.5. respecting the right of prostitutes who freely choose to work as prostitutes to have a say in any policies at national, regional and local level concerning them;
Hororna offras alltså på radikalfeminismens altare för att upprätthålla de gamla dogmerna om mäns våld mot kvinnor, och moralismen rörande kvinnlig sexualitet.
Se klippet med Pye Jacobsson:
http://www.youtube.com/watch?v=7D7nOh57-I8
Jag tycker detta visar hur sjuk och rättsosäker lagen är.
Kommentera vad ni tycker om allt detta!
Fick mig att tänka på diskussionen i din " Liberal/individbaserad feminism - vad tycker ni?" där en av de båda (icke liberala) feministena var inne och snackade och en av dem sa följande:
"2. Alla horor kan inte säga nej. Det är ett fåtal priviligerade horor som ens har möjligheten och förutsättningarna att själva bestämma sina 'lagar'. Läs första svaret."
Sen så man i klippet här att jag hade rätt att horan (även gathoran) hade verkligen rätt av välja vilka tjänster hon vill sälja inte sälja inget som var bara för "privilegade horor" vissa...
Nåja mer topic relaterat...
Dock så tycker ju jag Pye belyser en mycket viktig sidoeffekt av lagen med "gathoran"
Detta med att sluta avtal med kunden. Innan den infantila sexköpslagen kom så kunde hon avbryta förhandlingarna om hon inte gillade sin kund, eller om kunde krävde att få tjänster hon inte sålde, så kunde horan lugnt gå.. I dag måste hon hoppa in i bilen.
Sexköpslagen har tvingar gathora in i ett hörn. Ja inte bara gathoran utan hororna i allmänt.
Det man kan undra är varför det skulle vara en "främmande syn" att lyssna på dem det berör av lagen? (Logiken i det?)
Bra att England var förnuftiga iallfall och lyssnade på en hora i stället för att skaffa sig mytbildningar kring horan och sedan stifta lagar efter det.