• 1
  • 2
2009-07-08, 10:26
Medlem
wastes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c^2
Vad nu det här hade med matten att göra? Hade jag räknat fel eller vadå?

Tjänar du 5.000 om året betalar du ingen skatt tack vare grundavdraget. Tjänar du 50.000 om året betalar du skatt på den delen av lönen som överstiger grundavdrag och jobbskatteavdrag. Du betalar alltså procentuellt en större del i skatt ju mer du tjänar om det finns ett grundavdrag, även om grundavdraget bara är en krona.
Citera
2009-07-08, 10:44
Medlem
Knutte_Ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av waste
Tjänar du 5.000 om året betalar du ingen skatt tack vare grundavdraget. Tjänar du 50.000 om året betalar du skatt på den delen av lönen som överstiger grundavdrag och jobbskatteavdrag. Du betalar alltså procentuellt en större del i skatt ju mer du tjänar om det finns ett grundavdrag, även om grundavdraget bara är en krona.

Tackar, när jag skrev inlägget tänkte jag illustrera med att den genomsnittliga skatten (inte marginalskatten) var progresiv genom att ta ett antal värden men sket i det och se då kom begåvningsreserven in och dödade hoppet för mänskligheten, sedan kom du och räddade det.

Till Cunt Square, " " bör användas restriktivt. Matematik behöver inte var plus och minus.
Senast redigerad av Knutte_Ninja 2009-07-08 kl. 10:49.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in