Citat:
Ursprungligen postat av trixt
Lite uppföljning på detta nu. Vi körde på double entry då vi inte orkar krångla till det och vill ha allt klart före resan.
Fick precis tillbaks visumansökan, om jag tolkar allt rätt så har de endast tagit en vanlig one entry för 260 kr? Står ONE i själva passet samt på kvittot har de skrivit 260x2 vilket jag tolkar är för båda passen och inte för två entries per pass. Kan ju lägga upp bild på stämpeln om någon har koll på det. Vi var extremt tydliga i ansökan om att det skulle vara double entry och bifogade även alla bokningsbekräftelser på flygen så det i princip skulle vara omöjligt att misstolka. Kan det vara så ändå att de tänkt att vi klarar oss på de 30 standarddagarna vi får vid första inresa och att visat vi fick nu förblir orört till andra inresan då vi får 60 nya dagar? Första ankomsten så stannar vi ju bara 3 dagar så i praktiken hade det ju varit perfa. Enligt tidigare svar här ska det ju inte gå till så riktigt.
Nojjar jag i onödan? Får väl förstås ringa och kolla med dem imorgon men någon här kanske ansökt om double entry tidigare och vet hur det brukar se ut.
Om du har double entry så står det 2 under "No. of entry", annars står det S, vilket betyder singel entry. Står ju också priset bredvid, under "Fee", om du har double står det 520 SEK (dvs. om det gjordes i Sverige). Aldrig varit med om att jag fått nåt annat än det jag ansökt om, så det är nog bäst att du kontaktar ambassaden igen och kollar med dom.
Varför kollade ni inte det på plats när ni hämtade era pass?
Citat:
Ursprungligen postat av meluna
Ok, jag är rätt så färsk på detta så jag behöver en tydlig förklaring.
Jag åker ner till Thailand nu den 2 dec utan visum och då innebär det att jag får 30 dagar, till 2 jan. Efter 30 dagar måste jag ut ur landet för att sedan få 30 dagar till? eller kan jag få 15 eller 20 dagar på något av konsulaten i Thailand? (jobbigt att köra en visa-run på nyårsafton) Jag hade även tänkt att stanna i Thailand under en längre period men då jag inte har tid att fixa ett multiple-visa i Sverige och även hört att det är svårt att få sånt i grannländerna, någon som vet vart närmsta ambassad att skaffa ett sådant visa är? eller vart är enklast att fixa ett sånt?
Eller har någon nått annat allternativ då jag absolut inte har lust att missa nyår på Koh Phangan för att sitta på en bussjävel för att vixa visum!
För det första så undrar jag om du har bevis på att du kommer lämna landet inom 30 dagar? Annars kan det bli problem med flygbolaget. För det andra så kan du förlänga 30-dagars stämpeln med 1 vecka eller nåt sånt, om du åker till immigration office, så vitt jag vet.