2014-01-20, 06:06
Medlem
Nn som vet om man kan frnya sitt 90 dagars Report (har retiment visa) i vilket Imigrations offic som helst.Jag r skriven i Chiang mai men p resa i Thailand.
Citera
2014-01-20, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rydsgubben
Nn som vet om man kan frnya sitt 90 dagars Report (har retiment visa) i vilket Imigrations offic som helst.Jag r skriven i Chiang mai men p resa i Thailand.

r ganska sker p att du mste frnya p din hemort.
Citera
2014-02-11, 12:55
Medlem
NeverArounds avatar
P Thailndska ambassaden i Sverige str det att jag mste ha Uppehllstillstnd Card nr jag ansker om Visum, vart hittar jag det nnstans?
Citera
2014-02-11, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeverAround
P Thailndska ambassaden i Sverige str det att jag mste ha Uppehllstillstnd Card nr jag ansker om Visum, vart hittar jag det nnstans?

Var ser du detta?
Citera
2014-02-11, 13:24
Medlem
NeverArounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexxxZ
Var ser du detta?
http://www.thaiconsulate.se/Tourist-visa.htm
"En kopia p Uppehllstillstndskort (PUT-kort) fr pass frn Non-EU lnder."
Citera
2014-02-11, 14:13
Medlem
Gaspars avatar
Citat:
http://www.thaiconsulate.se/Tourist-visa.htm
"En kopia p Uppehllstillstndskort (PUT-kort) fr pass frn Non-EU lnder."
Vilket land r du medborgare i och hur lnge har du varit i Sverige?
Citat:
Fr att f permanent uppehllstillstnd krvs i regel att man har varit, och fortfarande r, folkbokfrd i Sverige sedan minst tv r. Tillstndet infogades tidigare i vederbrandes pass, i form av ett klistermrke som innehller uppehllstillstndet, personuppgifter och fotografi, sedan maj 2011 utfrdas ett srskilt kort som bevis om uppehllstillstnd. Detta r dock inte att frvxla med pass eller identitetskort.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Permane...A5nd_i_Sverige
Senast redigerad av Gaspar 2014-02-11 kl. 14:19.
Citera
2014-02-11, 15:06
Medlem
NeverArounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaspar
Vilket land r du medborgare i och hur lnge har du varit i Sverige?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Permane...A5nd_i_Sverige
Fdd och medborgare i Sverige sedan 19 r tillbaks.

Hittar ingen information om vart jag fr tag p ett snt kort, r det s att jag inte behver det mjligtvis?
Citera
2014-02-11, 15:08
Medlem
Gaspars avatar
Citat:
Fdd och medborgare i Sverige sedan 19 r tillbaks.

Hittar ingen information om vart jag fr tag p ett snt kort, r det s att jag inte behver det mjligtvis?
D behver du inget, det r bara fr medborgare utanfr EU.
Citera
2014-02-11, 21:22
Medlem
NeverArounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaspar
D behver du inget, det r bara fr medborgare utanfr EU.
D r jag med. Tackar s mycket
Citera
2014-02-22, 07:45
Medlem
Baduffs avatar
Sawadee! r fr nrvarande p mina sista dagar p ett 30 dagars turistvisum. Finns det ngon mjlighet att frlnga den p plats eller mste jag ta ett visa-run? Det finaste hade sjlvklart varit om man kunde gra det elektroniskt. Tack p frhand
Senast redigerad av Baduff 2014-02-22 kl. 07:55.
Citera
2014-02-22, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baduff
Sawadee! r fr nrvarande p mina sista dagar p ett 30 dagars turistvisum. Finns det ngon mjlighet att frlnga den p plats eller mste jag ta ett visa-run? Det finaste hade sjlvklart varit om man kunde gra det elektroniskt. Tack p frhand

Du kan frlnga dessa visumfria dagar med sju dagar p valfritt imigraitonskontor. Har du tnkt stanna lngre skulle jag rekommendera ett visarun. Fr 15 dagar, bara blsa ver valfri grns, fr ytterligare 30 dagar, flyg till valfritt land och sen tillbaka till thailand. Ska du stanna lngre n s rekommenderar jag dig att skaffa ett turistvisum som ger dig 60+30 dagar.
Citera
2014-02-22, 08:45
Medlem
Baduffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexxxZ
Du kan frlnga dessa visumfria dagar med sju dagar p valfritt imigraitonskontor. Har du tnkt stanna lngre skulle jag rekommendera ett visarun. Fr 15 dagar, bara blsa ver valfri grns, fr ytterligare 30 dagar, flyg till valfritt land och sen tillbaka till thailand. Ska du stanna lngre n s rekommenderar jag dig att skaffa ett turistvisum som ger dig 60+30 dagar.

Tack fr snabbt svar Alexxxz. Det r nog mest aktuellt med det turistvisumet som du nmner sist. Eftersom jag redan varit hr i snart en mnad, fr jag isfall 30+30 dagar? Kan jag beska valfritt immigrationskontor ven fr detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in