2009-07-04, 17:48
Medlem
jomenvisst84s avatar
Misstänker starkt att en av grannarna hyser illegala invandrare. Var vänder man sig för att tipsa/rådfråga? Det rör sig om två negrer, mor och son. Hade inte brytt mig om det inte var så att sonen är bland det kaxigaste jag mött.

Skälet jag tror dom är illegala är ren och skär instinkt, det är alltid lurt när ägaren av lägenheten pratar med dom, känns alltid som man avbryter nåt jättehemligt när man springer på dom. Ägaren är dessutom av tron att gränserna ska vara öppna och apatiska flyktingbarn är det hemskaste som finns. En blåögd, lättlurad tant som verkar fostrad av hippies...
2009-07-04, 17:49
Medlem
Nalin_Pekguls avatar
Ring och fråga din lokala polismyndighet.
2009-07-04, 18:20
Medlem
TKD_1337s avatar
Ring polisen...

Rör det sig om en "brun" eller en "kolsvart"?
2009-07-04, 18:25
Medlem
jomenvisst84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Ring polisen...

Rör det sig om en "brun" eller en "kolsvart"?

Det rör sig snarare om "blått". Äkta urskogsnegrer med hängtuttar och vattenskalle.

Ska ringa polisen imorgon och rådfråga, inte läge på en lördagskväll känns det som...
2009-07-04, 18:27
Medlem
Adazanims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jomenvisst84
Det rör sig snarare om "blått". Äkta urskogsnegrer med hängtuttar och vattenskalle.

Ska ringa polisen imorgon och rådfråga, inte läge på en lördagskväll känns det som...

Varför har du tänkt att ringa polisen?
Är de för att de är blånegrer eller för att du anser dig själv vara en god
medborgare?
Vad får du ut av att ringa polisen och berätta för polisen att de bor en mamma och ett barn illigalt i ditt område?
Ska du förstöra deras liv för att du tycker att sonen är kaxig?
Varför inte hota med att ringa polisen bara så snubben lugnar ner sig?
Senast redigerad av Adazanim 2009-07-04 kl. 18:33.
2009-07-04, 18:33
Medlem
jomenvisst84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adazanim
Varför har du tänkt att ringa polisen?
Är de för att de är blånegrer eller för att du anser dig själv vara en godmedborgare?

För att jag har starka misstänkar att dom vistats i landet illegalt. Sen är det en bonus att bli av med en kaxig neger om mina misstankar är riktiga.
2009-07-04, 18:34
Medlem
Adazanims avatar
Citat:
För att jag har starka misstänkar att dom vistats i landet illegalt. Sen är det en bonus att bli av med en kaxig neger om mina misstankar är riktiga.

Ok, varför inte bara hota med att ringa snuten så negern lugnar ner sig?
2009-07-04, 18:36
Medlem
jomenvisst84s avatar
Citat:
Ok, varför inte bara hota med att ringa snuten så negern lugnar ner sig?

Varför skulle jag det? Är han här illegalt så jag gör jag alla en tjänst med att skicka hem ännu en kaxig kulturberikare.
2009-07-04, 18:37
Medlem
pump-action.s avatar
Detta måste du göra något åt, skaffa bevis. Det roligaste jag kan tänka mig skulle vara få klämma dit några illegala svartingar, man skulle må så bra efteråt när man personligen sett till att några parasiter skeppats hem.
2009-07-04, 18:38
Medlem
Adazanims avatar
Citat:
Varför skulle jag det? Är han här illegalt så jag gör jag alla en tjänst med att skicka hem ännu en kaxig kulturberikare.

Jaha ja. Ganska typiskt svenskt, du vågar förmodligen inte bemöta negern istället kikar du ut genom fönstret på kvällarna och undrar om han är här illegalt och funderar på att ringa snuten.
Stå upp mot negern istället, sluta vara så patetiskt feg.

Edit: Varför tror du dom är i landet illegalt?
Vad grundar du det på? Skulle vara kul om han inte var det och han fick besök av snuten för att sen få reda på att de var du som ringde.
Senast redigerad av Adazanim 2009-07-04 kl. 18:40.
2009-07-04, 18:44
Medlem
jomenvisst84s avatar
Citat:
Jaha ja. Ganska typiskt svenskt, du vågar förmodligen inte bemöta negern istället kikar du ut genom fönstret på kvällarna och undrar om han är här illegalt och funderar på att ringa snuten.
Stå upp mot negern istället, sluta vara så patetiskt feg.

Haha

Jag har inga problem att bemöta folk som är otrevliga, har försökt prata med sonen om hans betéende men blivit bemött med kvädesord på svengelska... man kan väl säga att han har lagt ribban ganska lågt vad gäller interaktion grannar emellan. Bad honom vara lite tystare när han ramlar in på nätterna, men då var jag tydligen en idiot som skulle hålla käften.

Citat:
Edit: Varför tror du dom är i landet illegalt?
Vad grundar du det på? Skulle vara kul om han inte var det och han fick besök av snuten för att sen få reda på att de var du som ringde.
Ska såklart se till han att dom skippas hem om dom är illegala.

Mamman jobbar inte, dom kan inte svenska, deras namn finns inte på dörren osv. Jag skiter fullständigt i hur dom skulle regera på om dom fick reda på att det var jag som ringde, jag skräms inte av invällarnsnack och hotelser om tjocka släkten. Man måste ju för fan stå på sig.
Senast redigerad av jomenvisst84 2009-07-04 kl. 18:47.
2009-07-04, 18:47
Medlem
Adazanims avatar
Citat:
Haha

Jag har inga problem att bemöta folk som är otrevliga, har försökt prata med sonen om hans betéende men blivit bemött med kvädesord på svengelska... man kan väl säga att han har lagt ribban ganska lågt vad gäller interaktion grannar emellan. Bad honom vara lite tystare när han ramlar in på nätterna, men då var jag tydligen en idiot som skulle hålla käften.

Ska såklart se till han att dom skippas hem om dom är illegala.

Joo tror nog du har problem med att bemöta folk, ju mörkare ju svårare.
Be negern att knipa igen annars kommer du se till så han hamnar i Kongo igen.
Tvinga negern att lära sig svenska och bemöta andra människor med respekt annars skickar du hem han.
Då får du även reda på om han är i landet illegalt eller ej.
Sluta va feg och sätt han på plats istället.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in