2009-07-06, 14:34
Medlem
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrapStack
Vad är meningen med att ha massa *** i namnet, nästan lika meningsfullt som att skicka pm hit och dit. Skriv ut skiten i stället så alla kan ta del av det, många (inklusive mig själv) sitter på fb för att få veta mer än vad tidningarna skriver,.
Skriv gärna om vad GM och offret var för typ av personer, jag tycker iaf inte att det är uthängning, man är ju intresserad av det (annars hade man ju inte öppnat tråden), man ger personerna "lite liv" gärna fota också .

GM är svensk/finsk. Jag kände honom i massa år innan han började hänga med fel personer och gå ner sig i droger och dylikt. Allt spårade ur väldigt fort och han satte kniven i någon gammal alkoholist något år sedan. Har varit in och ut på olika anstalter, och var väl ute på vilkorlig nu så det här blir väl en direktresa till Kumla på minst 8 år. Tragisk historia...

De som bråkade med honom den här gången kom ju inte heller från Hallstahammar så de visste nog inte vem de gav sig på.

Hans status på msn är "Det var självförsvar" och sen en smiley.
Citera
2009-07-06, 14:39
Medlem
CrapStacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
GM är svensk/finsk. Jag kände honom i massa år innan han började hänga med fel personer och gå ner sig i droger och dylikt. Allt spårade ur väldigt fort och han satte kniven i någon gammal alkoholist något år sedan. Har varit in och ut på olika anstalter, och var väl ute på vilkorlig nu så det här blir väl en direktresa till Kumla på minst 8 år. Tragisk historia...

De som bråkade med honom den här gången kom ju inte heller från Hallstahammar så de visste nog inte vem de gav sig på.

Ja tragiskt är det allt, tack för lite bakrund, antar att du inte vet något om offret, eller?
Citera
2009-07-06, 14:42
Medlem
online_alwayss avatar
Citat:
Ja tragiskt är det allt, tack för lite bakrund, antar att du inte vet något om offret, eller?

Nej jag vet bara att han var från Ramnäs och väldigt nära på att stryka med. Hela buken var uppskuren...

Polisen letade efter GM hela natten och stoppade alla runt om i Hallstahammar på väg hem från fester. Väldigt taggade poliser, dragna vapen mot tidningsbud, och flera blev tydligen rejält hundbitna.
Citera
2009-07-06, 14:54
Medlem
Citat:
Vad är meningen med att ha massa *** i namnet, nästan lika meningsfullt som att skicka pm hit och dit. Skriv ut skiten i stället så alla kan ta del av det, många (inklusive mig själv) sitter på fb för att få veta mer än vad tidningarna skriver,.
Skriv gärna om vad GM och offret var för typ av personer, jag tycker iaf inte att det är uthängning, man är ju intresserad av det (annars hade man ju inte öppnat tråden), man ger personerna "lite liv" gärna fota också .

Det är simpelt att ta reda på, jag gjorde det själv nyss :P M*****s K*******i

Ja, du ser själv vad förnamnet kan tänkas vara, det finns inte så många alternativ. Sedan går du in på ratsit.se och skriver in förnamnet och hallstahammar. Eftersom killen var runt 25 år är han född på 80 talet och gör identifieringen lättare.

Jag är en av dom som inte vill outa, men givetvis vill jag även att andra ska kunna få idiotens namn så.
Citera
2009-07-06, 15:07
Medlem
CrapStacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GSPMMA
Det är simpelt att ta reda på, jag gjorde det själv nyss :P M*****s K*******i

Ja, du ser själv vad förnamnet kan tänkas vara, det finns inte så många alternativ. Sedan går du in på ratsit.se och skriver in förnamnet och hallstahammar. Eftersom killen var runt 25 år är han född på 80 talet och gör identifieringen lättare.

Jag är en av dom som inte vill outa, men givetvis vill jag även att andra ska kunna få idiotens namn så.

Jag vet också vad han heter mha "ledtrådarna" men jag fattar inte vad skillnaden är att skriva ut namnet eller ge ledtrådar så man kan lista ut vem det är. Sen kallar inte jag det outning, det är ju knappast av elakhet man postar namn utan för att sprida information om fallet, samma sak tycker jag gäller allmän info om de inblandade så att det inte bara förblir en notis i en tidning som: 25-åringen som knivade 18-åringen.
Citera
2009-07-06, 15:25
Medlem
erections avatar
Citat:

Känner samma person och det är tragiskt men försvarar inte dådet han gjorde. Förövrigt så ser jag inget sådant på hans msn.
Citera
2009-07-06, 15:27
Medlem
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erection
Känner samma person och det är tragiskt men försvarar inte dådet han gjorde. Förövrigt så ser jag inget sådant på hans msn.

nej verkligen inte. står här på min msn i alla fall...
Citera
2009-07-06, 15:41
Medlem
erections avatar
Citat:
nej verkligen inte. står här på min msn i alla fall...

Kan vara för att jag inte varit inloggad som min msn inte blivit uppdaterad.
Citera
2009-07-06, 20:57
Medlem
Mr.HFromHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pixietails
http://vlt.se/nyheter/hallstasura/1.499226

Någon som vet mer?

http://emilronnevall.bilddagboken.se...5&directlink=1

95% säker att det är offret, halvitalienare är han jag hört också, stackars grabb det kan inte vara kul att gå runt med en jävla påse på magen resten av livet som han kanske måste göra nu med tanke på att magen var helt uppskuren.
Citera
2009-07-06, 21:09
Medlem
Mr.HFromHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pixietails
http://vlt.se/nyheter/hallstasura/1.499226

Någon som vet mer?

Angående GM så är han ju finnländare(säg inte finne, det är som att säga svenne), men ÖSTfinnländare och inte väst det är en jäkla skillnad ska ni har klart för er. Namn som slutar på -nen är i regel öst-finska namn
Citera
2009-07-06, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.HFromH
http://emilronnevall.bilddagboken.se...5&directlink=1

95% säker att det är offret, halvitalienare är han jag hört också, stackars grabb det kan inte vara kul att gå runt med en jävla påse på magen resten av livet som han kanske måste göra nu med tanke på att magen var helt uppskuren.

ja namnet verkar ju passa in på offret. tycker riktigt synd om killen. hoppas han repar sig riktigt bra.
Citera
2009-07-06, 22:12
Medlem
pixietailss avatar
Är det olagligt om ni skickar PM med GMs namn till mig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in