2009-07-04, 11:07
Medlem
Fiskpajs avatar
Hej jag vaknade med magont idag. högst besvärligt. tog 2st lyrica 150mg tänkte att det var motiverat. tänkte ta några fler, funderade på om det är lite overkill? men det kan det knappast vara.
Citera
2009-07-04, 11:25
Bannlyst
600-750mg blir bra
Citera
2009-07-04, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskpaj
Hej jag vaknade med magont idag. högst besvärligt. tog 2st lyrica 150mg tänkte att det var motiverat. tänkte ta några fler, funderade på om det är lite overkill? men det kan det knappast vara.

Med tanke på att magont sällan/aldrig orsakas av en för låg serotoninhalt så är det nog lite överkill ja .. Lite bikarbonat hade nog vart både bättre och effektivare för din kropp. ..

Att ta lyrica för det är typ som att ta amfetamin för att släcka en sockerabstinens.
Citera
2009-07-04, 12:23
Bannlyst
lyrica används också för att dämpa smärta, käka 2 alvedon och 600-750mg lyrica..
Citera
2009-07-04, 17:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gammel-Skurken
lyrica används också för att dämpa smärta, käka 2 alvedon och 600-750mg lyrica..

Lyrica används väl främst mot nervsmärta? Lite magont är nog inte indikation för Lyrica. Men visst, vill man ha en anledning att ta medicin duger väl vilken som helst gissar jag.
Citera
2009-07-05, 03:26
Medlem
Fiskpajs avatar
hej, jag kan rekomendera lyrica vid magont. jag blev sjukt veck på köpet drog i mig en fet också. haha
Citera
2009-07-05, 07:17
Medlem
Psykotons avatar
Bästa mot ett rejält magknip är 1-2 tabletter Buscopan eller Papaverin. Om nu detta är en seriös tråd.....
Citera
2009-07-06, 19:08
Medlem
Fiskpajs avatar
jo jag är seriös jag hade ont i magen. inte som en alvedon hade hjälpt
Citera
2009-07-06, 19:35
Medlem
Pinkskins avatar
Vanligt magont brukar lösas med gamla hederliga samarin. Att ta lyrica eller annan stark smärtstillande är verkligen overkill. Kan rent av öka på magontet, det beror ju på vad för slags magont du har, hur du ätit etc. Enligt min mening så ska man absolut inte försöka bota en ond mage med smärtstillande överhuvudtaget.
Citera
2009-07-06, 20:22
Medlem
Psykotons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkskin
Vanligt magont brukar lösas med gamla hederliga samarin. Att ta lyrica eller annan stark smärtstillande är verkligen overkill. Kan rent av öka på magontet, det beror ju på vad för slags magont du har, hur du ätit etc. Enligt min mening så ska man absolut inte försöka bota en ond mage med smärtstillande överhuvudtaget.

Precis. Bättre att ta något som är kramplösande på glatt muskulatur, som butylskopolamin (Buscopan) eller papaverin. Men som du säger räcker det oftast med ett glas Samarin och lite vila. Det är inte bra att medicinera bort ALLA krämpor man har, lite får man tåla
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in