• 1
  • 2
2009-07-04, 04:35
Medlem
Bugslife.s avatar
Från TT:

"En man i Umeå misshandlades grovt av ett gäng ungdomar sedan han sagt åt dem att sluta urinera mot hans staket. Mannen vårdas på intensiven sedan han fått ta emot slag med tillhyggen som en skyffel"

http://www.tt.se/start/

Det här måste gå att lösa snabbt.. Jag vill se bilder på personer som gör sånt här
Citera
2009-07-04, 04:54
Medlem
Ikväll? Det jag undrar över är vilket område det var på och i vilken ålder dom var.
Dom måste ju dessutom ha slagit till honom riktigt ordentligt om han hamnade på intensiven... Det är fan otäckt när sånt här händer

Edit: http://vk.se/Article.jsp?article=289885 där står det mer, det var tydligen på Ersboda. Vilket tyvärr inte förvånar mig..
Senast redigerad av iquba 2009-07-04 kl. 04:57.
Citera
2009-07-04, 05:00
Medlem
Bugslife.s avatar
Vad är Ersboda för område?
Citera
2009-07-04, 05:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bugslife.
Ersboda är ett område i Umeå som är uppdelat i östra och västra.
Västra är till stor del köpcentrum som Coop Forum, Willys, Jula, Onoff, Rusta osv.
Östra är består av relativt nybyggda lägenheter och radhus. Eftersom det är ett område ganska långt från centrum så är bostadspriserna ganska låga, därför bor det väääldigt många invandrarfamiljer där.

Edit: Ersboda är även det ställe där det sker flest brott i form av misshandel och vandalisering. (Iaf som jag ser det)
Citera
2009-07-04, 05:14
Medlem
Bugslife.s avatar
Ok.. Tack för informationen
Citera
2009-07-04, 08:04
Medlem
Catings avatar
Kan det vara något konstigt i vattnet i Umeå?
Citera
2009-07-04, 08:37
Medlem
Bugslife.s avatar
Verkar inte vara så allvarligt. Dem hade skrivit mer om det då tror jag. TT var ju först ute med nyheten så det späder på dramat
Citera
2009-07-04, 15:06
Medlem
KerhoffizHs avatar
Citat:
Umeås förort ;p
Citera
2009-07-04, 15:27
Medlem
.-.-.s avatar
Ersboda är norrlands Somalia.

Satsar en tusenlapp på att han blivit rejält berikad.
Citera
2009-07-04, 16:42
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Verkar inte vara så allvarligt. Dem hade skrivit mer om det då tror jag. TT var ju först ute med nyheten så det späder på dramat

Nej, orsaken till att det inte skrivs om det är för att gärningsmännen uppenbart är nysvenskar. Jämför detta med våldtäkten i Umeå nyligen där gärningsmannen uppenbart är nordisk.
Citera
2009-07-05, 03:13
Medlem
Husrannsakan gjordes i ett ganska tidigt skede på en känd adress bara ett stenkast från "brottsplatsen". Lägenheten är känd för att det samlas en del stökiga ungdomar men inget i det här gänget kunde hittas.. Senaste händelsen i den lägenheten var tidigare i våras då en man blev knivskuren där men då killarna skyddar varandra och att dom dessutom hade hotat offret till tystnad så blev det inget mer av det. Även samma gäng har utfört ett par allvarligare misshandlar bara ett par hundra meter från lägenheten där offren i båda fallen har blivit vårdad på intensiven. Gänget som som misshandlade mannen bestod av 7 st var 5 svenskar och 2 st hade ett afrikanskt ursprung.
Citera
2009-07-05, 03:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heroma
text
Vet du vilken ålder ungdomarna är i?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera