2012-11-25, 14:54
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vederborande
The Social Network

I srklass en av de bsta filmerna som gjorts.

Denna film r ett bevis p att en bra director och manusfrfattare kan skapa en riktigt jvla bra film frn nstan ingenting.

Edit: bra casting fr rollerna ocks i denna film.

Edit 2: jag lskar den ocks.
Senast redigerad av James-Michael-Michaels 2012-11-25 kl. 14:54. Anledning: N
Citera
2012-11-25, 15:33
Medlem
BizzareAdvokado1989s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Haha, d frstr jag, skulle dock inte skrivit som dom d.

Hade varit tydligare om han sa "Like i did not know that" istllet fr "i did not know that"

Ja, jag har Aspergers!

Han sitter ju och frhandlar, s det r vl rtt uppenbart att han vet om vad som pgr.
Citera
2012-11-26, 00:25
Medlem
Hller med, detta filmr var starkt, med Black Swan och King's Speech fr att nmna ngra andra.

Men denna film har allt: utmrkt klippning, utskt cinematografi, stmningsfullt soundtrack av Trent Reznor och attraktiva miljer, speciellt Harward-knslan. Den har mycket dialog, rappt tempo och speglar det amerikanska samhllet. Jag har sjlv studerat p college, och tro mig - den hr filmen skildrar miljn vldigt trffskert. Och ett exempel p utmrkt klippning: titta bara p nr tvillingarna tvlar i kanot i England - grym scen.

David Fincher, alltid intressant men ibland blir det bttre n andra gnger. Denna och Zodiak r fantastiska. Girl With Dragon Tattoo mindre lyckad... Seven och Fight Club mittemellan.
Citera
2021-01-31, 03:03
Medlem
Ograsts avatar
Intressant att Zuck var s besatt vid tanken att Face skulle vara coolt. Speciellt med tanke p att Book nu r s fruktansvrt ocoolt. De sljer all vr data och vervakar oss in p bara skinnet!
Citera
2021-01-31, 08:37
Bannlyst
Tack fr den fina bumpen, nu vet jag vilken film jag ska se om idag. r vl fem r sedan jag sg den hr, s nu r det dags igen. Sorkin och Fincher, en lyckad kombo.
Citera
2021-01-31, 10:45
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spenatkungen
Tack fr den fina bumpen, nu vet jag vilken film jag ska se om idag. r vl fem r sedan jag sg den hr, s nu r det dags igen. Sorkin och Fincher, en lyckad kombo.

D har du en trevlig visning framfr dig. Riktigt bra film som p ngot stt definierar den galna tiden vi lever i - och som nstan blir allt mer relevant fr varje dag som gr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in