• 1
  • 2
2009-07-04, 09:18
Medlem
Greatest_Dreams avatar
emmagirl,

Att lura socialfrvaltningen att betala ut bidrag genom att lmna oriktiga uppgifter r ett brott enligt Bidragsbrottslag (2007:612) 2 .

Vid anskan lmnar du medgivande till socialtjnsten som innebr att de har rtt att inhmta information frn bl.a. CSN. Detta gr de och det speciellt om du redan talat om fr dem att du ska brja studera.

Avrder dig drfr frn att lmna oriktiga uppgifter och drmed riskera bter eller fngelse i hgst sex mnader fr ringa bidragsbrott.
Citera
2009-07-04, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emmagirl
hur skulle de f veta det??? vntar 1 mnad med att skriva mig p den orten jag ska studera

Tnkte bara som s att om du har pratat om att du ska plugga och vntar p besked s lr ju handlggaren veta detta och om sledes mste du st och sga att nej jag kom inte in bl.a. bl.a. fr att sedan en mnad senare sga att jo jag kom in..d kommer de garanterat kolla upp det d det lter vldigt mrkligt.

De kommer d se (om de inte kollat upp det innan) att du lljugit och kommer sledes att sitta jvligt djupt i skiten...

sen vad rrande tipset p sms ln har jag vldigt svrt att tro att ngon sagt p allvar.
Citera
2009-07-06, 07:46
Medlem
slaimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcion
Vilken jvla idiot till handlggare som ber ungdomar att ta sms-ln.

Kommunen gr vad som helst fr att hlla nere sina utgifter och skiter fullstndigt i om den utsatte hamnar hos kronkalle.
Sitter du med en bostadsrtt eller bil utan tillfllig inkomst tvingas du slja den innan du fr bidrag, ven om det innebr att du kanske sljer med stor frlust och din privatekonomi faktiskt blir nnu smre.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in