• 6
  • 7
2009-07-18, 15:04
Medlem
idi_amins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therock
Totalt ofarligt med 2 ciggaretter. Kan t.om med vara bra att i väldigt små mängder utsätta en kropp för olika knappt mätbara ämnen. Ger ökad tolerans mot sjukdommar. Detta ser man på barn som lever i smutsigare miljö, de utvecklar inte allergi eller astma på samma sätt som barn som lever kliniskt.

Skulle säga att ciggarettrök inte kan passera placenta ens man är storrökare. Bedrövligt att höra alla nervösa lattemammor som går på all proppaganda De studier som gjort på storrökare har gällt 20 -40 ciggaretter, då finns det en risk för att fostret ska få mindre födelsevikt, en liten ökad risk för astma,men i övrigt frisk. Dessa studier aplicerar man på alla mammor. Det är precis som bilderna man fick se i skolan på halvruttna tänder. Snus var ju livsfarligt! Små barn och foster tål oftast mer än man tror. Det är t.om så att många tunga missbrukare av narkotika oftast föder helt friska barn om de passerat de 3 första månaderna. Barnen brukar bli helt normala efter att abstinensen avtagit efter födslen. Kvinnor föder i krig mm mm. Så det är ju kanon att du bara röker 2 cigg eller lite mer...

Något åt det här hållet hade jag tänkt posta: man ska ta råd och rön (i det här fallet alarmisters panikvarningar) med en nypa salt. Att någonting ökar riskerna är inte, och kommer inte heller vara, synonymt med ond bråd död.

Om ni som skrev grejer under de första sidorna faktiskt lever som ni lär så antar jag att ni varma sommardagar skyr solen, har ett kolesterolintagsschema, motionerar dagligen och är helnykterister. Åka bil ska vi inte tala om. Är ni det? Ja, då får jag förmodligen gratulera till ett längre liv. Är ni inte det? Ingen panik! Ni kommer överleva ni med...
Citera
2009-07-18, 19:55
Medlem
Kakdegs avatar
Bra att du slutade
Citera
2009-07-19, 12:55
Medlem
Dropkickeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jempaas
Hur pass farligt är det? Har försökt att forska om det men finns ingen info, all info om rökning finns bara om man röker 10 cig eller mer. Någon som vet ?
Dagens samhälle är ju helt sanslöst. Varför skaffar du ett barn om du uppriktigt sagt inte ens kan ta hand om dig själv? Lägg ner ditt rökande direkt. Det är så jävla sjukt, vad kan barnet göra för att inte få all skadlig skit från röken? ingenting. Tänk dig såhär; Du slutar att röka under graviditeten och ditt barn växer upp. Skulle du när barnet blir gammal nog att hålla i en cigg stoppa cancerpinnen i munnen på honom/henne? Det är exakt vad du håller på med i nuläget. Skippa ciggen eller fixxa en abort...

EDIT: Såg nu att du hade slutat att röka, kudos till dig!
Senast redigerad av Dropkicked 2009-07-19 kl. 12:58.
Citera
2009-07-19, 21:10
Medlem
Jempaass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therock
Totalt ofarligt med 2 ciggaretter. Kan t.om med vara bra att i väldigt små mängder utsätta en kropp för olika knappt mätbara ämnen. Ger ökad tolerans mot sjukdommar. Detta ser man på barn som lever i smutsigare miljö, de utvecklar inte allergi eller astma på samma sätt som barn som lever kliniskt.

Skulle säga att ciggarettrök inte kan passera placenta ens man är storrökare. Bedrövligt att höra alla nervösa lattemammor som går på all proppaganda De studier som gjort på storrökare har gällt 20 -40 ciggaretter, då finns det en risk för att fostret ska få mindre födelsevikt, en liten ökad risk för astma,men i övrigt frisk. Dessa studier aplicerar man på alla mammor. Det är precis som bilderna man fick se i skolan på halvruttna tänder. Snus var ju livsfarligt! Små barn och foster tål oftast mer än man tror. Det är t.om så att många tunga missbrukare av narkotika oftast föder helt friska barn om de passerat de 3 första månaderna. Barnen brukar bli helt normala efter att abstinensen avtagit efter födslen. Kvinnor föder i krig mm mm. Så det är ju kanon att du bara röker 2 cigg eller lite mer...

Så du menar allvar och tror att det är ofarligt med 2 cigg om dagen när man är gravid? Jag kan inte tro på det riktigt. Någon skada måste det ju göra? Det sägs att syretillförseln stryps för varje gång mamman tar ett bloss därmed mindre syre till fostret vilket inte kan vara bra.

Klart att inte själva röken når moderkakan men alla gifter som ciggen innehåller passerar via moderkakan och når barnet, inte skadligt tror du?

Sen hoppas jag att vissa läser tråden först innan ni skriver massa skit! JAG HAR SLUTAT RÖKA!!!
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in