2009-11-20, 00:12
Medlem
klutes avatar
Känns inte trovärdigt när kocken som ska rädda stället inte själv drivit någon krog. På meritlistan lät det mest som att han varit anställd kock. Inte ens de som skulle få hjälp trodde på honom (kolla post 5):
http://www.rejta.se/omdome/223902/Dal%20Cuore

Fiasko, sa Bull
Citera
2009-11-20, 00:14
Medlem
Sämre programledare får man leta efter, står o vrålar patetiskt över nån liten skitsak

i kitchen N failar de ju totalt här kan man ju inte påstå de direkt, inte mycket folk heller helt jävla tomt även vid "invigningen", bara nån gubbe med 2 meter brillor

och vad gör han för mat då...

"NI har 33 RÄtter FATARRU, nu ska vi göra Korv med mos de gillar alla "

sämsta jag sett på länge
Citera
2009-11-20, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 100apor.se
skönt att de finns någon som fattar....

-varför tror ni Idol loggan ser ut som den gör?

jäkla nolla, det är ingen kopia, men har KÖPT rätten att göra programmet i Sverige.

Väl använda pengar...

Vissa koncept funkar även i Sverige, andra inte. Här har vi ett solklart fall av Inte.
Citera
2009-11-20, 03:20
Medlem
Själv så valde jag att reagera på ungefär samma saker och samtidigt vill jag tacka för tipset om recensionen av Nöjesguiden. Utöver det ni redan har påpekat så reagerade jag främst på att han valde att ta nyckeln. Krogen var ändå tvungen att stänga när man renoverade, så vad var poängen egentligen?

http://omtvserier.se/kniven-mot-strupen-dal-cuore-amilia/
Citera
2009-11-20, 04:52
Medlem
Får väl hålla med. Gordon Kitchen Nightmares är ju ju vad dom tar ifrån och det känns väldigt tråkigt. I den nya känns det som om att an måste skrika, dom grinar, restaurangen blir räddad, bara för att Gordon gör det. JOB COMPLETE! Gordon har ju i alla fall lite charm.
Citera
2009-11-20, 19:41
Medlem
Var ingen höjdare direkt, kändes väldigt krystat och inget ont om Alexander men saknas en del charm/pondus där.

Gjorde inte TV3 en omgång av detta format med Melker också? Eller var det någon annan kanal som det gick på? Var väl en flopp det med?
Citera
2009-11-20, 19:52
Medlem
cynthias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducedo
Själv så valde jag att reagera på ungefär samma saker och samtidigt vill jag tacka för tipset om recensionen av Nöjesguiden. Utöver det ni redan har påpekat så reagerade jag främst på att han valde att ta nyckeln. Krogen var ändå tvungen att stänga när man renoverade, så vad var poängen egentligen?

http://omtvserier.se/kniven-mot-strupen-dal-cuore-amilia/
Tyckte mest att den där renoveringen bestod i att sätta upp en ny markis, ny logga i fönstret, stuva om flaskor och glas i baren och lite nya tavlor och dukar.

Att restaurangen bytte tillbaka till det gamla namnet och återinförde stora delar av den gamla menyn kan bara tolkas som att det inte kom mer gäster efter att programmet hade varit där. Känns som väldigt desperata åtgärder från restaurangens sida att byter vi tillbaka till det gamla så kanske någon gammal gäst kommer tillbaka. Hade det nya konceptet funkat hade dom inte ändrat.

Tittar man på deras hemsida så finns fortfarande Manuel II eller vad tomten i köket som fick sparken hette, listad som deras kökschef. Alla negativa inlägg på deras hemsida är också väck.
Citera
2009-11-22, 22:00
Medlem
100apor.ses avatar
inga tittarsiffror från den 19e än?

men det är siffrorna avsnitt 2 som avgör....första avsnittet har ofta "bra" siffror
Citera
2009-11-22, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tellus
Var ingen höjdare direkt, kändes väldigt krystat och inget ont om Alexander men saknas en del charm/pondus där.

Gjorde inte TV3 en omgång av detta format med Melker också? Eller var det någon annan kanal som det gick på? Var väl en flopp det med?

På TV4 var det och hette Melkers krogakut!
Citera
2009-11-22, 22:24
Medlem
PerFnurts avatar
Ramsay har en pondus uppbackad inte minst av löjligt många Guide Michelin stjärnor.

Alex tycks förvisso kammat sig med en fläskkotlett, men i övrigt fattar jag inte vad han anses tillföra.
Citera
2009-11-23, 11:01
Medlem
carebears avatar
Vad har kocken för meriter? Förutom att lärt sig klämma in liksom i varje mening minst 4 ggr?!
Kändes ungefär som om flygvärdinnan från Sthlm Arlanda kom in i köket o skulle skälla.
Citera
2009-11-23, 16:49
Medlem
Pintuss avatar
Den där Alexander liksom.

Vad har han för bokstavs kombination, förutom c.o.w.b.o.y?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in