2011-03-16, 11:16
Medlem
kostymnisses avatar
Vad är det för fel på "19 goda hamburgare" nu då? Sådana har väl varje svensk i sin frys när man inte orkar göra egna hamburgare eller laga riktig mat?

Kan bara hålal med en del innan om att det "roliga" är att se de sunkiga ställena och inte hur Alexander "styr upp" det hela, för man vet ju att det blir bra till slut i själva programet. Det roliga är ju att se krogarna och fasa för att man på genomresa antagligen fått smaka på sånt där i nån mellanstor svensk håla.
Citera
2011-03-16, 11:18
Medlem
Olikasakers avatar
Alex är bra, likaså programmet!

Hur kommer det sig att just restaurangbranschen lockar till sig så många människor som gör saker halvhjärtat/har dålig koll på saker?
Citera
2011-03-16, 14:01
Medlem
Ils avatar
Jag gillar Alexander.
Snubben har karaktär, vilket verkar vara något som vissa gnälliga förlorare försöker klanka ner på.
Ser fram emot nästa program när han sätter klåparna på plats!

Och han är fan inte någon Gordon Ramsey kopia, vad får ni det ifrån?
Gordon Ramsay är bara en skabbig gaphals som står och skriker. Inte likt på något sätt..
Citera
2011-03-16, 15:12
Medlem
Diablesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejaklacksledare
Kör sitt eget race? Idioti!

Har aldrig sett en serie som är så förbannat tillgjord och dålig. Ni som gillar programmet, och Alex, måste ju ha någon form av psykisk rubbning. Är ju för fan värre än att hylla Kadaffi, det ni gör.

Alex är underbar och klockren i sin roll. Hans tjackighet, den slickade frisyren,de yviga gesterna..
Citera
2011-03-16, 20:10
Medlem
Citat:

Har aldrig sett en serie som är så förbannat tillgjord och dålig. Ni som gillar programmet, och Alex, måste ju ha någon form av psykisk rubbning. Är ju för fan värre än att hylla Kadaffi, det ni gör.
Nu var ju frågan om man skulle jämföra med Ramsay eller inte.

Hur Khaddafi kommer in i bilden förstår jag inte riktigt.
Citera
2011-03-17, 00:25
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare
Någon mer än jag som stör sig på "mästerkocken" alexander nilsson? Tycker han är en fruktansvärd kass wannabe kopia utav Gordon Ramsey, mår nästan illa av att se han. Hade mycket hellre Sett Melker, Leif Manneström, Per Moberg i den rollen för alexander är riktigt kass och man tar han inte på allvar som tv-tittare. Men han kanske gör god mat vem vet !

Melker har som sagt också kört konceptet. Det höll dock bara för en säsong, till skillnad från Nilssons tre säsonger. Men det kan ju i och för sig också bero på att mathajpen är lite större nu än när Anderssons program gick, vilket jag tror var runt 2004.
Citera
2011-03-17, 02:25
Medlem
Ingen som varit på restaurangen ifråga och vet hur det gått för dem? (den i borlänge dvs)

De pratade ju om att göra en hemsida men jag hittar inget som är deras egna site, bara detta
http://www.nattuggla.com/venue/wild-west
Citera
2011-03-17, 10:33
Medlem
bigneonglitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av draplig
Ingen som varit på restaurangen ifråga och vet hur det gått för dem? (den i borlänge dvs)

http://www.dt.se/noje/article927372.ece?pageNavType=all#comments

Vet inte så mycket själv men kolla kommentarerna så kanske du får en liten aning.
Citat:
nja

Va till Wild West efter att Tv-kocken varit på besök.... Kan bara säga att jag inte kommer gå dit igen. Vi var 4personer i sällskapet,i restaurangen var där ca 20andra gäster. Ägarinnan tog emot oss och påpekade att vi skulle få vänta ca 30-40 min innan vi skulle få beställa. Vi gav upp efter 1timma & 15minuter. Åkte in till stan fick maten efter ca 20min väntan.

Annars så ligger resturangen i en gammal livsmedelsaffär en bra bit utanför Borlänge centrum. För några år sedan så hade de en lunch buffe som lockade en del folk. Vad jag vet så var maten varken super eller helt värdelös, det som bestämde kvaliten var nog hungern.

Det som förbryllar mig är att den ligger så pass avsides som den gör och ändå finns kvar.
Citera
2011-03-18, 00:24
Medlem
johnny-knatchs avatar
till alla er som pratar om "gordon ramsey" kopia och uppenbarligen inte vet hur tv produktion fungerar.

en person kommer på en programidé, ett s.k "format" tex "Kitchen Nightmares", sedan säljer man detta till så många länder som möjligt, som måste betala för att få göra det ni kallar "kopia", med sig får man en lista på saker som programmet MÅSTE innehålla. Nyckelscnener, karaktärer etc. om då det bolag som köpt "formatet" tar sig för mycket frihet och lägger in för mycket egna idéer, så vips, blir man ersättningsskyldig till formatägaren.
Citera
2011-03-18, 01:06
Medlem
Citat:

Jaså, det var därför jag gillar honom.

Jag undrade just...
Citera
2011-03-22, 17:03
Medlem
Gordon Ramsay's program eller producent/klippare hatar jag mest av allt med det programet, eller iofs så är allt som är Amerikanskt precis som "Nightmare kitchen". En berättarröst för att dramatisera, det är klippt efter 1 sec vilket gör att allt hoppar, det är någon dramatisk musik och så det värsta av allt, hela skiten spelas om och om och om "This has happend" bara för de har reklam i staterna varje 2min eller något.

Tittar man på Alex program så är det en fröjd för ögat.
Citera
2011-03-22, 18:55
Medlem
the-beat-goes-ons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Znorken
Gordon Ramsay's program eller producent/klippare hatar jag mest av allt med det programet, eller iofs så är allt som är Amerikanskt precis som "Nightmare kitchen". En berättarröst för att dramatisera, det är klippt efter 1 sec vilket gör att allt hoppar, det är någon dramatisk musik och så det värsta av allt, hela skiten spelas om och om och om "This has happend" bara för de har reklam i staterna varje 2min eller något.

Tittar man på Alex program så är det en fröjd för ögat.

Håller helt med! Kitchen Nightmares US är riktigt värdelöst! Riktigt epilepsiprogram med superhögt tempo rakt igenom. Mycket behagligare att titta på kniven mot strupen. Gordons US-program har ju exakt samma upplägg i varenda avsnitt. Börjar alltid med att Gordon säger "This is the worst meal I've ever tasted!" eller liknande och spottar ut maten. Därför tyckte jag om Alex kommentar att "Jag tycker att det är ointelligent att spotta ut mat." Kändes uppfriskande.

Dock tycker jag att Kitchen Nightmares UK är bättre än kniven mot strupen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in