Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2009-07-03, 17:35
Medlem
Kläppskogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Santa Claus
Ja, om det ska märkas ord så. Dock får man fortfarande inte köra med traktor/LFG-fordon på motortrafikleder.
Men det finns ingen sådan där heller. Så det kvittar. Ska man åka riksväg 70 norrut så får man köra hela vägen från Enköping utan att behöva välja någon annan väg.
Och ska vi märka ord så heter det LGF.
Senast redigerad av Kläppskog 2009-07-03 kl. 17:38.
Citera
2009-07-03, 19:13
Medlem
pythonxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kläppskog
Men det finns ingen sådan där heller. Så det kvittar. Ska man åka riksväg 70 norrut så får man köra hela vägen från Enköping utan att behöva välja någon annan väg.
Och ska vi märka ord så heter det LGF.

Finns en kort sträcka av RV70 förbi Sala som är motortrafikled...
Citera
2009-07-03, 20:21
Medlem
Kläppskogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pythonx
Finns en kort sträcka av RV70 förbi Sala som är motortrafikled...
Säker på det? Jag vill minnas att den nya 2+1-vägen förbi Sala inte är motortrafikled.
Däremot kom jag på att 2+1-vägen mellan Säter och Borlänge är motortrafikled och alltså inte får brukas av LGF-fordon.
Citera
2009-08-28, 22:12
Medlem
_c2h5ohs avatar
Kom på att jag glömt svara hur det gick.

Hela jävla stockholm är ju söndergrävt (pga smitvägar fick jag veta).
Så vi gjorde som vanligt (sket i alla löjliga regler).

Essingeleden halv åtta en fredagkväll med båttrailer utan lysen och 6-700 kg överlast va lite småspännande.

Typ 2-3 mil E18(?) mot enköping sen gamla vägen.

Gick på 5 timmar till falun.

Tipset är nog iaf lastbil. Visade sig att kompisen hade kört ner med maskinflaket för dieseln och en tusenlapp...
Citera
2009-08-29, 01:20
Medlem
Mulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _c2h5oh
Kom på att jag glömt svara hur det gick.

Hela jävla stockholm är ju söndergrävt (pga smitvägar fick jag veta).
Så vi gjorde som vanligt (sket i alla löjliga regler).

Essingeleden halv åtta en fredagkväll med båttrailer utan lysen och 6-700 kg överlast va lite småspännande.

Typ 2-3 mil E18(?) mot enköping sen gamla vägen.

Gick på 5 timmar till falun.

Tipset är nog iaf lastbil. Visade sig att kompisen hade kört ner med maskinflaket för dieseln och en tusenlapp...

Ja, det låter ju som en vådlig resa. Och du körde på motorvägen till Enköping också, ja jävlar
Iofs var du nog inte unik, händer titt som tätt att man ser galningar med obromsade båttrailers på motorvägen. Rekordet tog nog nån idiot jag såg som låg i 90 på E4:an med säkert 2 ton båt på släpet. Fin fällkniv det hade blivit...

Bra där att ha polare med dragbil och maskinflak, och så glömma fråga innan
Citera
2009-08-29, 09:57
Medlem
_c2h5ohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mula
Ja, det låter ju som en vådlig resa. Och du körde på motorvägen till Enköping också, ja jävlar
Iofs var du nog inte unik, händer titt som tätt att man ser galningar med obromsade båttrailers på motorvägen. Rekordet tog nog nån idiot jag såg som låg i 90 på E4:an med säkert 2 ton båt på släpet. Fin fällkniv det hade blivit...

Bra där att ha polare med dragbil och maskinflak, och så glömma fråga innan

Åkte bara en "bit på E18" (2-3mil). Sen gamla enköpingsvägen.

Skulle åka å kolla på en annan båt egentligen, men sen ringde jag å skambjöd på den i sthlm. Sa att han fick x-tusen, å då hämtar jag den i eftermiddag.

Han tog budet. Så det vart lite bråttom...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in