2009-07-03, 02:23
Medlem
Som rubriken, min dator hackar till ibland.
Ett exempel är när jag kollar film, så fryser det helt enkelt till en kort stund, kanske 0.5 sec

Dator setup:

Nvidia Geforce GTS 250(40-55C värme beroende på standbyläge/spel som prototype/call of duty)
2.0 Ghz dualcore processor (40-50C)
2x1gb 667mhz ram
5x120mm fläktar
600W Nätagg
120gb(operativ disk)
1tb(lagrings disk)

Vet inte om jag missat nåt men det borde räcka för att eventuellt fastställa en diagnos

Kan tillägga att jag har fått bad_pool_caller blåskärm några gånger, och vad jag har förstått så har det med att göra att datorn försöker använda utrymme som inte finns eller någon slags hårdvara som inte finns eller liknande, och att det finns en bios inställning för det, detta kan jag dock inte hitta.

Så om någon vet så kanske ni kan hjälpa mig med det också.

Så 2 fel i denna tråd.

1.Datorn hackar
2.Bad_pool_caller blåskärm.

Tack på förhand!
Citera
2009-07-03, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ampute
Som rubriken, min dator hackar till ibland.
Ett exempel är när jag kollar film, så fryser det helt enkelt till en kort stund, kanske 0.5 sec

Dator setup:

Nvidia Geforce GTS 250(40-55C värme beroende på standbyläge/spel som prototype/call of duty)
2.0 Ghz dualcore processor (40-50C)
2x1gb 667mhz ram
5x120mm fläktar
600W Nätagg
120gb(operativ disk)
1tb(lagrings disk)

Vet inte om jag missat nåt men det borde räcka för att eventuellt fastställa en diagnos

Kan tillägga att jag har fått bad_pool_caller blåskärm några gånger, och vad jag har förstått så har det med att göra att datorn försöker använda utrymme som inte finns eller någon slags hårdvara som inte finns eller liknande, och att det finns en bios inställning för det, detta kan jag dock inte hitta.

Så om någon vet så kanske ni kan hjälpa mig med det också.

Så 2 fel i denna tråd.

1.Datorn hackar
2.Bad_pool_caller blåskärm.

Tack på förhand!
De där är antingen fel på en drivrutin eller trasig hårdvara.
Prova diagnosticera dina minnen mm. Skulle gissa på en IBM-disk OS disk, de hade en del sådana bekymmer.
Citera
2009-07-03, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pc4life
De där är antingen fel på en drivrutin eller trasig hårdvara.
Prova diagnosticera dina minnen mm. Skulle gissa på en IBM-disk OS disk, de hade en del sådana bekymmer.

Har du nåt tips på ett program jag kan använda för att diagnostiera(stavning?) mina minnen?
Citera
2009-07-03, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ampute
Har du nåt tips på ett program jag kan använda för att diagnostiera(stavning?) mina minnen?
Det finns inbyggt om du bootar från Vista-skiva, annars finns Memtest.
Citera
2009-07-03, 03:02
Medlem
lazydogmics avatar
Ungarnas dator fick ibland blåskärm när man titta på film.
Blev bra efter att jag rensat/rep registret med ett freeware program.
CCleaner tror jag det var.
Citera
2009-07-03, 03:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lazydogmic
Ungarnas dator fick ibland blåskärm när man titta på film.
Blev bra efter att jag rensat/rep registret med ett freeware program.
CCleaner tror jag det var.
Jo har man tur kan sådana saker hjälpa.
Fast skulle för allt i världen inte köra nåt sådant, de kan göra mer skada än nytta, vips har den raderat ngt man behövde.
Oftast tar de bara bort några värden men skiten ligger kvar i alla fall. Orkar eller kan man inte fixa det manuellt själv så som en sista utväg kan de väl vara ok.

Aftonbladet hjälper omedvetet till att öka behovet av support varje gång de tipsar om tex "De 10 bästa gratisprogrammena", rätt komiskt men sant. Skapar iofs jobb, å de är ju bra
Citera
2009-11-18, 10:54
Medlem
Jag har samma problem!

När jag tittar på film i datorn eller kopplad till tvn så fryser bilden flera gånger (gärna när det är som mest spännande) Ljudet fortgår som inget hade hänt. Jag är inte så duktig på datorer och vet därför inte om det finns något jag kan göra för att få bort detta problem.

Förr fungerade jättebra att titta i datorn, men nu är det nästan omöjligt. Jag har formaterat datorn ett ex antal gånger (av olika anledningar) ändå fungerar det inte efter det.

tacksam för svar!
Citera
2009-11-18, 12:15
Medlem
Genmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vetej2
När jag tittar på film i datorn eller kopplad till tvn så fryser bilden flera gånger (gärna när det är som mest spännande) Ljudet fortgår som inget hade hänt. Jag är inte så duktig på datorer och vet därför inte om det finns något jag kan göra för att få bort detta problem.

Förr fungerade jättebra att titta i datorn, men nu är det nästan omöjligt. Jag har formaterat datorn ett ex antal gånger (av olika anledningar) ändå fungerar det inte efter det.

tacksam för svar!

prova uppdatera mjukvaran för bildskärmsdrivrutinerna och går inte det, om du kan, prova ett annat grafikkort. det har inte något med ramminnet att göra för då skulle ljudet också glappa. det kan också vara själva portingången i datorn som är problemet, kanske dags att installera om den?
Citera
2009-11-18, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Genmes
prova uppdatera mjukvaran för bildskärmsdrivrutinerna och går inte det, om du kan, prova ett annat grafikkort. det har inte något med ramminnet att göra för då skulle ljudet också glappa. det kan också vara själva portingången i datorn som är problemet, kanske dags att installera om den?

Tack för ditt svar! Det hjälpte faktiskt.. Kunde se en hel film utan stora hack.. Nu fick jag istället små hundradelshack som satte sig både på ljudet och bilden.. Men det kan jag leva med!! Tack för hjälpen!
Citera
2009-11-19, 02:33
Medlem
Genmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vetej2
Tack för ditt svar! Det hjälpte faktiskt.. Kunde se en hel film utan stora hack.. Nu fick jag istället små hundradelshack som satte sig både på ljudet och bilden.. Men det kan jag leva med!! Tack för hjälpen!

You are most welcome, may the force be with you.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in