• 4
  • 5
2009-07-17, 20:20
Medlem
mrtowlies avatar
Kalla mig okunnig och obildad, men jag föredrar ALL bira fucking ISKALL (förutom guiness). Avnjutes den långsamt blir den ju snabbt varm ändå! Får man den optimalt tempererad är den pissljummen vid halva flaskan = odrickbart.
Citera
2009-07-17, 22:04
Medlem
dePauls avatar
Som vanligt så är det omöjligt att diskutera smak .

~Paul~
Citera
2009-07-17, 22:19
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cantoras
Det där är väl en fråga om personliga preferenser?
Jag håller med om att det fler smaker kommer fram om man höjer temperaturen, men det finns en gräns där det blir för mycket av det goda. Varför skulle just 15 grader vara den bästa temperaturen för överjästa öl? Ännu mer smak kommer väl fram vid 30 grader?

Jag tycker personligen att många amerikanska mikrobryggeri-öl är överhumlade och vinner på att serveras iskalla för att dämpa beskan - men de finns också de som uppskattar dunderbeska och då är de klart att de vill ha en varmare öl.
Jo, femton grader var hugget ur luften. Själv har jag aldrig mina öl i kylen, utom när det är jävligt varmt, för det mesta serveras de rumstempererade, för att jag gillar smaken av riktigt öl. Men i den bästa av världar så skulle jag nog kyla en ale till någonstans mellan 15 och 20 grader för att få ut det bästa av den. I mitt tycke så är det just beskan i de amerikanska ölen som är grejen.
Citera
2009-07-17, 22:43
Medlem
Mr Jacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbson
Limepaj tycker jag mig se ofta i amerikanska filmer och serier. Bland annat serien Dexter där huvudpersonen letar efter limepaj åt en döende kvinna, även i Clint Eastwoods film "Million Dollar Baby" talas det om denne kreation.
Gott någon?

Key lime pie är ju en klassiker och dessutom barnsligt gott.
Citera
2009-07-19, 01:44
Medlem
suryoyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenStuff
Liknande har jag smakat på i Tyskland...dvs, öl utspätt med Sprite...eller sodavatten...har för mig att det kallas Alsterwasser.
Smakar faktiskt inte illa & inte helt ovanligt att se tyska kvinnor beställa in denna kombo dryck...

Det är svingott!
Diesel kallar dom det när man blandar med cola.
Citera
2009-07-19, 19:06
Medlem
SwedishPlayboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suryoyo
Det är svingott!
Diesel kallar dom det när man blandar med cola.

Alsterwasser heter det i norra Tyskland, i området runt Hamburg. I de flesta andra delar av Tyskland kallas det Radler, varianten med Cola kallas "Dreckig", som for ovrigt betyder "Smutsig", antagligen pga utseendet.
Citera
2009-07-20, 02:32
Medlem
Lite sent för nå mat tips nu, men en förrätt jag brukar äta på Broken Dreams. Är Stekta potatisskal med bacon och ost med creme fraiche. Flotigt värre!
Citera
2009-07-20, 06:59
Medlem
suryoyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwedishPlayboy
Alsterwasser heter det i norra Tyskland, i området runt Hamburg. I de flesta andra delar av Tyskland kallas det Radler, varianten med Cola kallas "Dreckig", som for ovrigt betyder "Smutsig", antagligen pga utseendet.

Tack för rättningen jag känner mig hedrad och utvald av den allsmäktige herren.
Har du varit i varenda stad i Tyskland?
Det kan ju vara så att det råkar heta något annat i låt säga Berlin.
Citera
2009-07-20, 11:10
Medlem
glen-tourrays avatar
På en amerikansk afton ska man naturligtvis servera chili och lyssna på country

Denna har jag tillagat och den är helt suverän!

http://www.hornfeldt.se/chili

Sen ang. ölen så tycker jag att USA har många fina ölsorter. Brooklyn Lager och Samuel Adams som nämnt tidigare.

Någon nämnde också Liberty Ale, samma bryggeri har också Anchor Steam som är riktigt god!
Citera
2009-07-20, 12:06
Medlem
Big Bosss avatar
Shiner är ett riktigt bra bryggeri från Texas också. Tror inte de finns på Systemet dock
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in