2009-07-02, 12:18
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive
Det är ett större problem än så, det är massor med trådar som bör låsas men inte gör det. Är det så att moderatorer har ett forum som sin egna lekplats, ja Laidback vet vi redan om men resterande? Varför följs inte reglerna?

Ser du inlägg som inte följer reglerna så ska du självklart använda RP funktionen och inte skapa trådar i flashback.. Det trodde jag du visste.
2009-07-02, 12:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Ser du inlägg som inte följer reglerna så ska du självklart använda RP funktionen och inte skapa trådar i flashback.. Det trodde jag du visste.

Du menar att jag ska Rpa 20% av alla trådar på FB, är väl bättre om ni kan hålla er till regelverket? Fan ibland förstår jag inte ens varför ni är moderatorer då en dator skulle kunna ersätta er på 2 min.
2009-07-02, 12:24
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Du menar att jag ska Rpa 20% av alla trådar på FB, är väl bättre om ni kan hålla er till regelverket? Fan ibland förstår jag inte ens varför ni är moderatorer då en dator skulle kunna ersätta er på 2 min.

Jag menar att du ska använda dom verktyg som finns tillgängliga istället för att skapa trådar stup i kvarten så fort du hittar något nytt att focusera på.

Anser du att en tråd eller inlägg inte följer reglerna så skickar du RP precis som alla andra användare gör, sen får dom som är utsedda av admin bestämma ifall det du rapporterat är ok eller inte.

Vill du påverka det så ska du självklart skicka ett PM till admin och genast erbjuda dina tjänster..
2009-07-02, 12:24
Medlem
najass avatar
Citat:
Så om en person idag blir skjuten random av snuten så handlar det om personen eller polisen ifråga när man undrar vad fan som sker? Se till att svara på varför Blåsmesarna eller chatten får finnas kvar. Är det inte Laidbacktrådar?

Vad är du för en tok?

Vad gäller blåmestråden så har det inte kommit in några RP:s mot den. Vi har heller inte bedömt den vara felplacerad, och det har givit många användare en intressant insyn i häckningsbestyren hos en av våra vanligaste småfåglar, samt möjlighet till diskussion kring olika aspekter av det. De värsta OT-inläggen har raderats när jag (eler WG2) sett dem eller om de RP:ats, men i övrigt har den varit en relevant tråd i forumet.

Den är ju för övrigt låst sedan några dagar, när diskussionsunderlaget (dvs web-camen i holken) försvann. Har du i övrigt frågor kring modereringen av biologi-forumen så ta det med modsen där.

Dina övriga klagomål avseende cam-trådar har jag ingen aning om vilka du menar, men samma råd gäller där: ta det med moderatorn i forumet.
2009-07-02, 12:25
Inaktiv Administrator
admin3s avatar
Bara för att du vänder på det så betyder det inte att du gör rätt.
Frågan skulle ha ställts i PM till någon utav moderatorerna i det forumet som slängde din tråd. I detta PM kunde du hänvisat till blåmesarna. Skulle inte detta ha fungerat så testar man med admins, sen skapar man en tråd om det fortfarande behövs.

Och nu tar vi detta publikt så att vi kan länka ifrån feedback när frågan kommer.
Du får en SISTA tillsägelse för ovanstående, vid nästa tillsägelse så har du fått 5 st och då bannlyses du. Jag kunde ha bannlyst dig nu men nu får vi se om du är rädd om kontot- Är du rädd om det så håller du en lägre profil och undviker tillsägelser. För vid nästa så är det adjö!

admin3
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in