Flashback bygger pepparkakshus!
2003-11-24, 09:37
Bannlyst
hur stor är chansen att de kommer fram? /hur stor är chansen att man inte blir blåst, och hur fan går en potentiell missnöjd köpare tillväga?
även med Ipnummer osv, så är det väl lite dumt att polisanmäla "säljaren" förstår man ju, men ifall det inte går att göra något så lär det vara många som blir "blåsta", vilket inte är bra.. :-p
undra hur stor risken är att man torskar btw..
skulle vara kul om någon med erfarenhet kunde svara..

//mvh pr0n-Gamer -eder rymdkapten i cyberspace-
Citera
2003-11-24, 13:23
Medlem
Nemesis1s avatar
Det är nog ingen risk att du torskar, däremot måste du och säljaren lita på varandra för att det skall fungera...
Citera
2003-11-24, 13:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Det är nog ingen risk att du torskar, däremot måste du och säljaren lita på varandra för att det skall fungera...
jag menade risken med att få grejjorna,, :-p
jag tycker det är köparen som tar den största risken, pga risken att inte få grejjorna, +risken att torska när man hämtar det.
säljaren tar ju nästan ingen risk alls om han får pengarna i förväg, och eftersom det är olagligt för poliser att spela "köpare" så...
Citera
2003-11-24, 19:42
Awaiting Email Confirmation
gokväll

Om du förskottsbetalar det du köper så dimper det ju bara ner ett kuvert i din brevlåda, risken att torska är obetydlig - risken att bli blåst finns väl, men jag hoppas och tror att iaf internet-folket har kvar lite av moralen.. Dessutom är de flesta säljare måna om sina kunder..

Att köpa något mot postförskott kan vara lite obehagligare, men ändå relativt knasfritt..

Gräs är väl det svåraste att posta, det brukar ju stinka en hel del oavsätt hur mycket ziplocks/pundar-påsar och tejp man använder.. Skickar man piller i brev så tycker jag att man ska använda antingen vaderade brevpåsar eller någon form av skydd - som gör att postpersonalen inte kan känna sig till innehållet.. Pulver är inga problem att skicka..

Det du kan göra om du blir blåst är ju att sprida ut det på ett snyggt sätt..

Ha't bra,
2047
Citera
2003-11-24, 19:47
Medlem
cactuS_s avatar
och om man bara skickar det i ett litet kuvär?
använder dom hundar på post inom sverige?
Citera
2003-11-24, 20:20
Awaiting Email Confirmation
Hundar inom sverige..

Om postpersonalen misstänker narkotika så kan de tillkalla polis, det har faktiskt hänt mig en gång, jag skickade 35gram industrihampa mot postförskott. Men risken är obetydlig..

Jag har postat tusentals lagliga försändelser mot postförskott och endast varit med om hundar inom sverige en gång.. Av utredningen så framkom att postpersonalen reagerat på upprepade, dyra, pf-försändelser till samma köpare - samt på lukten av brevet..
Hundpatrullen skickade hampan till SKL som i sin tur fastslog att det rörde sig om cannabis - man ignorerade hampan's thc-innehåll... Men inget åtal väktes mot mig..

Skickar man cannabis i brev så bör man fösöka dölja doften.. Allt annat är till 99% riskfritt att skicka..

2047
Citera
2003-11-24, 21:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 2047
Om postpersonalen misstänker narkotika så kan de tillkalla polis, det har faktiskt hänt mig en gång, jag skickade 35gram industrihampa mot postförskott. Men risken är obetydlig..

Jag har postat tusentals lagliga försändelser mot postförskott och endast varit med om hundar inom sverige en gång.. Av utredningen så framkom att postpersonalen reagerat på upprepade, dyra, pf-försändelser till samma köpare - samt på lukten av brevet..
Hundpatrullen skickade hampan till SKL som i sin tur fastslog att det rörde sig om cannabis - man ignorerade hampan's thc-innehåll... Men inget åtal väktes mot mig..

Skickar man cannabis i brev så bör man fösöka dölja doften.. Allt annat är till 99% riskfritt att skicka..

2047

Ett fint sätt att skicka saker på är att ta ett fodral till en cd & plocka ut det som finns där inne & stoppa i det du vill skicka. känns som en cd skiva
Citera
2003-11-24, 21:50
Medlem
sOBErs avatar
Ja cd skivor är bra att transportera i. Har själv fått cds från Holland med konstiga svampar i som jag inte har en ANING om varför de kommer hem till just MIG!?
Citera
2003-11-24, 23:01
Medlem
cactuS_s avatar
hahaha....finns ta mig fan folk som vet det mesta!

tackar!
sorry för dubbel post...var i lite tidsnöd så att säga...
Citera
2003-11-25, 00:06
Bannlyst
Lite off topic kanske men endå... Hur många här har fått Pm från folk som vill sälja eller köpa saker?

Jag har fått ett antal Pm från folk men jag svarar inte ens på Pm som rör sig om försäljning eller köpes. Chansen att bli blåst finns ju & man kan ju ha annonyma postgiron & liknande idag så man kanske inte ens kan få reda på vem man köper saker av. Sälja saker då? Nja, det känns inte heller ok & jag skulle aldrig vilja sälja till någon minderårig. Man vill ju veta vem man gör afärer med, om man nu skulle göra några.
Citera
2003-11-26, 11:30
Bannlyst
tack för alla tips.

Citat:
Ursprungligen postat av Member-X
Lite off topic kanske men endå... Hur många här har fått Pm från folk som vill sälja eller köpa saker?
tre stycken säljes pm har jag fått.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in