Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-07-01, 22:36
Medlem
simon556s avatar
jag undra vart i Firefox program mapp ligger ordlistorna?
Citera
2009-07-01, 22:52
Medlem
soptippsbosses avatar
C:\Program Files\Mozilla Firefox\dictionaries
Citera
2009-07-01, 22:54
Medlem
Flytande_argots avatar
Hur är det med särskrivningsfenomenet som spökade i de svenska ordlistorna för FF tidigare, är det åtgärdat? Var ju tvungen att avinstallera skiten eftersom eftersom enligt ordlistan jag hade skulle stavas efter som.
Citera
2009-07-02, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Hur är det med särskrivningsfenomenet som spökade i de svenska ordlistorna för FF tidigare, är det åtgärdat? Var ju tvungen att avinstallera skiten eftersom eftersom enligt ordlistan jag hade skulle stavas efter som.
Visste inte ens om att det fanns ordlistor i en browser, varför man nu alls vill ha sådant.

Nåja, googlade lite och fann detta:
"Fungerar utmärkt i Firefox 3 och Thunderbird 3. Rättstavningsmotorn i de gamla programmen inte kan hantera sammansatta ord. Särskrivningar o.d. är alltså inte ordlistan fel, utan beror på en begränsning i Firefox 2 och Thunderbird 2."

Källa: https://addons.mozilla.org/sv-SE/firefox/addon/3064
Citera
2009-07-02, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot

Håller med!
Helt värdelösa "stavningstips!

Samma i Open Office har jag för mig.. vetefan vem som bidrar med all särskrivning?
Citera
2009-07-03, 20:28
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pc4life
Visste inte ens om att det fanns ordlistor i en browser, varför man nu alls vill ha sådant.

Varför inte? Rätt bra om slarvfel pekas ut när man skriver dem, eller om man är dysslextieirer?

Ett annat tillfälle när det kan vara vettigt är ju när batteriet i det trådlösa tangentbordet börja ge upp, då missar ju tangentbordet en del inmatningar. Begränsat problem javisst, men ändå!

Edit: Nu glömde jag att skriva ut ordet "ut" i en mening ovan. Hade varit sjysst om FF kunde hojtat till att det saknades ett ord i den meningen?
Senast redigerad av Flytande_argot 2009-07-03 kl. 20:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in