2017-11-17, 19:48
Medlem
2018s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Vilket då? Vilken bio det var? Vilken film de såg? Vad han hade för kläder på sig?
Ja alltså, hur han betedde sig.
Citera
2017-11-17, 19:48
Medlem
Merwinnas avatar
Rikard Wolff. "Lungemfysem"... VAR det AIDS - någon som vet?
Citera
2017-11-17, 20:17
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Spelar det någon roll?
Citera
2017-11-17, 20:38
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna

Med största sannolikhet ja, alt lungemfysem som orsakades/förvärrades av AIDS.
Citera
2017-11-17, 20:53
Medlem
Dupeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Med största sannolikhet ja, alt lungemfysem som orsakades/förvärrades av AIDS.

Nja, det ska vi nog inte vara så säkra på. Att han hade AIDS vet vi väl inte eller har jag missat det? Han var en rökare och fortsatte att röka även en tid efter att han fått sin diagnos från läkarna. Dessutom var hans lungemfysem ärftligt betingad om jag fattat rätt.
Citera
2017-11-17, 21:12
Medlem
Aleksandr Salnikov, sovjetisk basketspelare har dött. Tvåfaldig OS-medaljör.

https://en.wikipedia.org/wiki/Aleksandr_Salnikov
Citera
2017-11-17, 21:12
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dupea
Nja, det ska vi nog inte vara så säkra på. Att han hade AIDS vet vi väl inte eller har jag missat det? Han var en rökare och fortsatte att röka även en tid efter att han fått sin diagnos från läkarna. Dessutom var hans lungemfysem ärftligt betingad om jag fattat rätt.

Nej, det är ju inte officiellt bekräftat, men han var bög och hade rätt så mycket lösa sexuella förbindelser framförallt med yngre män. De flesta homosexuella kändisarna som dött i förtid har haft AIDS, Freddie Mercury, Anthony Perkins, Rock Hudson etc.
Citera
2017-11-18, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Nej, det är ju inte officiellt bekräftat, men han var bög och hade rätt så mycket lösa sexuella förbindelser framförallt med yngre män. De flesta homosexuella kändisarna som dött i förtid har haft AIDS, Freddie Mercury, Anthony Perkins, Rock Hudson etc.
Nu var väl Perkins iof ex-bög, eller åtminstone bisexuell? Det skall tillstyrkas att en hel del bögar faktiskt har undgått bögpesten, bl.a. Wolffs "svåger" Jonas Gardell (deras barn är kusiner med varandra), som ju skrivit detaljerat om sina vidlyftiga utsvävningar i den illa maskerade boken "torka aldrig tårar utan handskar" etc. Inte otänkbart att Wolff faktiskt haft "tur" på det sättet. Dock framstod Wolff altid för mig, i motsats mot Gardell, inte som en person som gillade att leva i förhållanden, att han föredrog kortvariga, lösa förbindelser, men någon som kände honom bättre kan gärna rätta mig om jag har fel.

Citat:
Ursprungligen postat av 2018
Ja alltså, hur han betedde sig.
Svårt att beskriva det mer än vad jag redan gjort. Det här hände väl för en ca. sju-åtta år sedan. Han såg förvisso fortfarande sliten och ovårdad ut i sin långa mörka rock med bakslickat hår och orakad skäggstubb, men samtidigt på ett sånt där trött sätt (inte på det medvetna, sliskiga, lismande sättet som han brukade ha när han uppträdde). Han var hela tiden ganska nedtonad och fokuserad på dottern (Ella, eller något sådant tror jag hon hette) som sprang runt omkring sådär som små barn gör. Han verkade just då rätt ointresserad av att fånga allmänhetens ljus och bli "igenkänd", så som Jonas Gardell ALLTID eftersträvar när jag sett honom ute bland folk och så som Wolff annars alltid ger intryck av att eftersträva.
Citera
2017-11-18, 00:32
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Intressant liv.
21 år. Skärt hår. Tatueringar i ansiktet. Rappare. Överdos. Död.
Vem minns honom nästa vecka?

Jag. Stort fan av oklar anledning, mycket tråkigt. Inte oväntat men jävligt trist.
Citera
2017-11-18, 11:48
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaBjorn
Spelar det någon roll?

Ja, det tycker jag att det gör. För han har gjort så mycket reklam för den homosexuella livsstilen, och har den då fört med sig hans för tidiga död så har folk rätt att få veta det. För att bli avprogrammerade från propagandan. Alla dessa människor som fjantar med och gullar nu, bidrar ju indirekt till att fler människor kommer att dö i AIDS.
Citera
2017-11-18, 12:25
Medlem
Den tvåfaldiga australienska OS-guldmedaljören i fälttävlan Gillian Rolton har dött.

http://www.news.com.au/sport/sports-life/equestrian-great-and-dual-olympic-gold-medallist-gillian-rolton-passes-away/news-story/225ad0bc4cb8ecfaef0da1ef2ab8d7c3
Citera
2017-11-18, 13:22
Medlem
Designern och modeskaparen Azzedina Alaia har dött.

http://wwd.com/fashion-news/fashion-features/azzedine-alaia-dies-in-paris-11053101/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in