Citat:
Ursprungligen postat av
Ganonito
Nej, det är ju inte officiellt bekräftat, men han var bög och hade rätt så mycket lösa sexuella förbindelser framförallt med yngre män. De flesta homosexuella kändisarna som dött i förtid har haft AIDS, Freddie Mercury, Anthony Perkins, Rock Hudson etc.
Nu var väl Perkins iof ex-bög, eller åtminstone bisexuell?

Det skall tillstyrkas att en hel del bögar faktiskt har undgått bögpesten, bl.a. Wolffs "svåger"
Jonas Gardell (deras barn är kusiner med varandra), som ju skrivit detaljerat om sina vidlyftiga utsvävningar i den illa maskerade boken "torka aldrig tårar utan handskar" etc. Inte otänkbart att Wolff faktiskt haft "tur" på det sättet. Dock framstod Wolff altid för mig, i motsats mot Gardell, inte som en person som gillade att leva i förhållanden, att han föredrog kortvariga, lösa förbindelser, men någon som kände honom bättre kan gärna rätta mig om jag har fel.
Citat:
Ursprungligen postat av
2018
Ja alltså, hur han betedde sig.
Svårt att beskriva det mer än vad jag redan gjort. Det här hände väl för en ca. sju-åtta år sedan. Han såg förvisso fortfarande sliten och ovårdad ut i sin långa mörka rock med bakslickat hår och orakad skäggstubb, men samtidigt på ett sånt där trött sätt (inte på det medvetna, sliskiga, lismande sättet som han brukade ha när han uppträdde). Han var hela tiden ganska nedtonad och fokuserad på dottern (Ella, eller något sådant tror jag hon hette) som sprang runt omkring sådär som små barn gör. Han verkade just då rätt ointresserad av att fånga allmänhetens ljus och bli "igenkänd", så som Jonas Gardell ALLTID eftersträvar när jag sett honom ute bland folk och så som Wolff annars alltid ger intryck av att eftersträva.