• 1
  • 2
2009-07-02, 19:30
Medlem
Mitt råd är att betala till kronofogden. Sluta parasitera på samhället tack.
Gör rätt för er.
Citera
2009-07-03, 22:24
Medlem
Well, jag slog vad med min sambo att det slutgiltiga svaret från det berömda Flashbacket skulle vara : betala till fogden.
Citera
2009-07-03, 23:45
Medlem
appe-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raitis16
Well, jag slog vad med min sambo att det slutgiltiga svaret från det berömda Flashbacket skulle vara : betala till fogden.
tyckte du det var felaktigt?

nog, det är ändå inte din frågeställning.
först och främst är det så att banken inte på något sätt har märkt henne, för att hon har en skuld, så vida skulden inte är på extrema belopp, femsiffriga och uppåt. banken har automatiska system för att notera kunder som helt plötsligt får stora summor på sina konton.
således finns det ingen gräns för hur mycket du får äga. dock finns det en gräns för hur stora skillnader det kan vara på ditt bank-konto innan någon kanske frågar varför. dessutom larmar inte banken kronofogden om din sambo helt plötsligt har mycket pengar, utan det utreder dom själva tillsammans med er.

nu får någon gärna rätta mig, men mig veterligen får väl inte banken ta del av att man har betalningsanmärkningar, eller sitter i skiten hos fogden? jag menar, en kreditupplysning visar det kanske, men det förutsätter väl att man inte är kund hos banken, utan bara om man ska bli det.

för övrigt föreslår jag som resten av forumet också kommer göra, att nyttja arvet till att rädda eran ekonomiska framtid (eller fly till cambodia med ett falskleg).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in