Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
Du kan sprida vilseledande information hur mycket du vill men faktum kvarstår:
Tingsrätten skrev att styckningen ägt rum under
eller i nära anslutning till pingsthelgen, den sista kända observationen av Catrine gjordes den 10 juni på pingstdagen.
Den gamla damen med hund har vittnat om att hon såg de båda läkarna med barnet den 11 juni annandag pingst på Karolinska institutets område när dom gick in i anatomen.
Ps Man undrar i vilket solsystem du lever och verkar i

Det jag tror Eremona var ute efter, var just det orimliga i tingsrättens påstående om att det skulle skett "i nära anslutning till pingsthelgen". Om styckningen inte skedde under pingsthelgen, måste den ha skett en vardag. Under vardagarna arbetade TA på vårdcentralen i lilla Herrljunga i Västergötland.
Skulle han då, i en tid före X2000-tågen, efter arbetsdagens slut, satt sig på ett gammalt hederligt tåg upp till Stockholm, kommit dit mitt i natten, åkt ut till Rättsläkarstationen i Solna, och där tillsammans med TH styckat CcD:s kropp, för att sedan åka tillbaka till Centralstationen och där ta ett (natt?)-tåg hem till Herrljunga för att sedan arbeta som vanligt nästföljande dag? Det bör noteras i sammanhanget att domskälen utgår från att TA och TH
tillsammans styckat CcD:s kropp.
Det måste i sådana fall skett mitt i natten en vardag. Då kan du glömma vittnesmålet från "Damen med hunden". Även mitt i natten en vardagskväll var det väl förresten inte ovanligt att det skulle kunna finnas folk på Rättsläkarstationen ifall något akut skulle ske?
Låter detta rimligt? Du måste fråga dig själv om detta överhuvudtaget var möjligt?
Hur lång tid tog en tågresa från Herrljunga till Stockholm på DDR-tiden? Hur tidigt gick tågen från Stockholms central en vardagsmorgon, och när var de framme i Herrljunga? Du kan forska vidare om detta, tycker jag.
Såvitt jag förstår var TA på sin arbetsplats hela sin arbetstid, som sig bör. Detta framgår av Polisens förundersökning. Den enda lilla "lucka" som finns, då de skulle kunna utfört detta
tillsammans, är mellan kl 12:00 - 13:00 på annandag pingst 1984, vilket ter sig som ett helt omöjligt uppdrag.