2013-04-15, 16:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Fotohandlarparet dyker upp efter att tidningarna börjat skriva om att styckningen kunde ha fotograferats. Mycket lägligt..

Och? Är det så konstigt? Det var ju då dom la ihop två och två. De hade ju inte haft någon anledning tidigare att höra av sig till polisen om deras erfarenhet av styckbilder, som framkallats åt en "läkare" och "patolog"/"obducent", inte minst för att bilderna "var tagna i sjukhusmiljö". "Annars hade vi blivit misstänksamma", som ju fotohandlaren sagt.
Citera
2013-04-15, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hagenbach
Jag återger något som HO och Borgnäs (eller endast HO?) återgivit i sina böcker, om vad som sagts i rättegångarna.

Rajs har onekligen trott på/dragit slutsatsen att det är en "expert" som styckat kroppen.

Du kan alltså inte gör en egen, fristående, personliga, intellektuell, rationell bedömning utifrån de fakta jag gett dig, grejer som Rajs och hans kollega personligen intygat? Och du accepterar helt att Rajs och hans kollega intygar en sak (det är lag på sånt här också) men att Rajs säger ng helt annat i rättssalen?

Att denna spricka uppstår, att Rajs skriver en grej, att kollegan kompletterar (slutsats: j-igt osnyggt delat högerknä) och att Rjs säger ngt helt annat i rättssalen, det är för mig mkt, mkt väntat, och passar perfekt ihop med Rajs andra dragningar, lögner, skarvningar och smutsiga utspel. Karln var ju helt egenmäktig, han verkade kunna säga vad som helt när som helst bara det passade hans agenda. Rajs som kallade Voigt nazist och kallade TH och en annan kollega nekrofiler, Rajs som skrev ett helt vansinnigt utlåtande för att nita TH. Rajs som det var livsfarligt att komma på kant med. Ser du inte vilken sorts människa han var? Totalt tygellös.
Senast redigerad av Eremona 2013-04-15 kl. 16:33.
Citera
2013-04-15, 16:31
Medlem
Citat:
Tja, det är väl bara logiskt (får man väl anta) att ni för en aggressiv kampanj för läkarnas "rättvisa" (inte helt olikt mediabevakningen på 80-talet). GÄÄÄÄÄÄÄÄSP!

På din flank finns inget att slåss för alls, så jag tolkar din starka närvaro här som en svaghet, ett tecken på osäkerhet egentligen. Vore du 100% övertygad om läkarnas skuld behövde du inte denna tråd. PÅ din sida har man fått allt man ville och mer därtill. För er är kampen avslutad. Eller
Senast redigerad av Eremona 2013-04-15 kl. 16:35.
Citera
2013-04-15, 16:37
Medlem
Citat:
Och? Är det så konstigt? Det var ju då dom la ihop två och två. De hade ju inte haft någon anledning tidigare att höra av sig till polisen om deras erfarenhet av styckbilder, som framkallats åt en "läkare" och "patolog"/"obducent", inte minst för att bilderna "var tagna i sjukhusmiljö". "Annars hade vi blivit misstänksamma", som ju fotohandlaren sagt.

Nej, att dom dök och pratade om Expressen-material, fast självupplevt, det var väntat. Alla konstiga fall drar till sig virrpannor, snälla medborgare som leker deckare, vanliga medborgare som får för sig grejer, och jag säger inte att fotohandlarparet var det ena eller andra, bara att deras sort var mkt väntad. Ett sånt här fall är en magnet ...
Citera
2013-04-15, 16:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona
Ja, som sagt var: alla sk stjärnvittnen laborerar med allmänt material som cirkulerat i pressen, och eventuellt så kompletterar det med lite extra-grejer ingen någonsin kan kolla, skaffar en lite egen vinkel som inte kan undersökas: "blåmärken", luddig info från ett litet barn, saker Catrine ska sagt till Marianne (CdC var ju död så det var ju lätt att påstå), foton som inte finns i den fysiska världen, "läderkläder" som användes för 6 år sedan, en promenad på stan ... blytungt alltså.

Så, du menar alltså att alla dessa vittnen avsiktligt velat berätta saker, som de vet inte går att verifiera? Det är väl knappast deras fel, i så fall, ifall det inte gått att verifiera.
Citera
2013-04-15, 16:50
Bannlyst
Citat:
Nej, att dom dök och pratade om Expressen-material, fast självupplevt, det var väntat. Alla konstiga fall drar till sig virrpannor, snälla medborgare som leker deckare, vanliga medborgare som får för sig grejer, och jag säger inte att fotohandlarparet var det ena eller andra, bara att deras sort var mkt väntad. Ett sånt här fall är en magnet ...

Du gör det alldeles för enkelt för dig. Och det skulle just i detta fall var fallet, bara för att det hänt någongång tidigare? Men, det är ju klart...du (blå)onanerar ju till statistik. Du sätter dig över dessa personer och vet alltså bättre än de själva vad de skulle gjort och inte gjort? Lägligt för dig. PL har påverkat dig så mycket att du inte kan tänka själv.
Citera
2013-04-15, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Fotohandlarparet dyker upp efter att tidningarna börjat skriva om att styckningen kunde ha fotograferats. Mycket lägligt..
De kände att de ville hjälpa till att fälla dessa monster. Särskilt då polisen efterfrågade vittnen, tragiskt att just dessa vaskades fram ur högen av hjälpsamma idioter. De klarade inte av att peka ut någon förrän efter lite hjälp...
Citera
2013-04-15, 16:55
Bannlyst
Citat:
På din flank finns inget att slåss för alls, så jag tolkar din starka närvaro här som en svaghet, ett tecken på osäkerhet egentligen. Vore du 100% övertygad om läkarnas skuld behövde du inte denna tråd. PÅ din sida har man fått allt man ville och mer därtill. För er är kampen avslutad. Eller

Din skojare där, jag har redan sagt varför jag deltar i tråden. Det är ett mycket intressant brottsfall och jag tycker t.o.m det är det mest intressanta brottsfallet någonsin. Jag tror på läkarnas skuld (och särskilt på att TH är skyldig) och förhoppningen är att någon kan någongång, någonstans, finna något blytungt, som binder läkarna/TH till mordet på CdC. Detta fall är (tyvärr) preskriberat (sedan sommaren 2009), men ändå...
Citera
2013-04-15, 16:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
De kände att de ville hjälpa till att fälla dessa monster. Särskilt då polisen efterfrågade vittnen, tragiskt att just dessa vaskades fram ur högen av hjälpsamma idioter. De klarade inte av att peka ut någon förrän efter lite hjälp...

Jo och det har ju PL berättat om för er och ni sväljer det med hull & hår...
Citera
2013-04-15, 17:03
Medlem
Citat:
Så, du menar alltså att alla dessa vittnen avsiktligt velat berätta saker, som de vet inte går att verifiera? Det är väl knappast deras fel, i så fall, ifall det inte gått att verifiera.

Nej, deras motiv kan jag inte trolla fram, jag är inte telepat, jag vet inte hur de tänkte. Jag skrev bar att utsagorna inte går att bevisa, och att de går att härleda till Expressens löp. För att utsagorna ska vara användbara ska de innehålla ngt unikt som också går att ta på, bevisa, visa. Finns inte ett hårspänne, ett hårstrå, en nagelflisa, ett tjugondels foto att vifta med. Hopplöst.
Citera
2013-04-15, 17:05
Bannlyst
Citat:
På din flank finns inget att slåss för alls, så jag tolkar din starka närvaro här som en svaghet, ett tecken på osäkerhet egentligen.

Tja, min närvaro här beror delvis på att jag tycker ert snack bottnar i och talar för en svaghet hos er själva och denna svaghet säger att ni i själva verket är ute och cyklar, fast ni verkar inte vara medvetna om det själva...eller så är ni det, men gör ert bästa för att inte tappa ansiktet.
Senast redigerad av Hagenbach 2013-04-15 kl. 17:34.
Citera
2013-04-15, 17:05
Medlem
Citat:
Du gör det alldeles för enkelt för dig. Och det skulle just i detta fall var fallet, bara för att det hänt någongång tidigare? Men, det är ju klart...du (blå)onanerar ju till statistik. Du sätter dig över dessa personer och vet alltså bättre än de själva vad de skulle gjort och inte gjort? Lägligt för dig. PL har påverkat dig så mycket att du inte kan tänka själv.

Det har hänt massor av ggr. Inte konstigt att det hände - igen. Ta det lugnt med p-angreppen hörru.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in