Citat:
Ursprungligen postat av Hag22
Nja....mer Teet berättelse via Lindberg som avslöjar hennes mående.
Han tyckte väl det var upphetsande fick sexuella vinster med hennes slampighet.Det är inte många normala män som gillar att frun prostituerar sig .Gillade betrakta henne när hon bjöd ut sig till andra män, offentligt.
Det är inte många män som går tillsammans med sin fru till Malmskillnadsgatan för köpa sex- nästa stund hennes ångest.
Det kan vara helt okej att göra allt detta MEN han visste hon mådde psykiskt dåligt.Då stoppar man snoppen innanför brallorna och leder sin fru till psyk.Han visste att hon var en fara för sitt eget liv.
Han såg hennes ångest /depressioner ,stoppade henne när hon hotade ta sitt liv.Tyckte det var viktigt hon fick kontakt med psykiatriker.
Jag vet män som har fruar med liknande diagnos/beteende de står på knäna och ber psyk om hjälp. Mäktar inte med destruktiviteten.
Sådana här tjejer kan bli LPT:ade ,stor risk för deras liv och hon dog också.
Hade Teet jobbat på bygge skulle det vara en sak men så välutbildad som han var är det anmärkningsvärt.
Detta är fetnej.
Jag har fått intrycket att du verkligen gått igenom utredningen noggrant men av ditt resonemang här fattar jag nada. För det första är det inte Lindebergs teser jag stöder mig på utan det material som finns i polisutredningen. Jag stöder mig på de personer som faktiskt umgicks med ex-hustrun den sista tiden. Inget annat.
Det är ju flera väninnor som berättar i förhör och målar upp en bild som gör att ex-hustrun är en perfekt självmordskandidat. Jag ser inga luckor. Har du gått igenom andra dödsfallsutredningar? Om du jämför med dessa ser du att även detta fall är tämligen "normalt" för hur det brukar se ut vid självmord. Först en lång depression inför det stundande ögonblicket för att den sista tiden upplevas som glad och positiv. Vilket är standard för människor som "bestämt sig".
Sedan känns det inte det minsta konstigt att Obducenten i sina enormt omfångsrika utsagor målar upp en bild som stöds till fullo av det hennes väninnor berättar...
Ditt resonemang att Obducenten "utnyttjat" ex-hustruns psykiska labilitet känns bara tragiskt. Det är märkligt att jag inte delar din uppfattning på någon punkt trots att vi tydligen ska ha gått igenom exakt samma material. Har du någonsin haft ett förhållande med en människa som inte mår helt ok? Jag har haft det och jag kan säga dig att jag inte har någon moralkaka att slänga på Obducenten angående ex-hustrun.
Du målar ju upp en bild där ex-hustrun inte har en egen vilja, inte kan gå själv, inte kan ta egna beslut och annat. Du måste ju rimligtvis tillerkänna henne en egen hjärna. Hoppas jag. För det hade hon ju. Och om du gör det måste du väl rimligtvis också inse att ex-hustrun hade en stor del i att förhållandet blev som det blev. Typ 50 procents skuld/förtjänst kanske? Hon kan ju inte slippa undan ansvar bara för att hon tog livet av sig.
Jag hoppas att du fattar mitt resonemang här. Min åsikt är att jag också hade haft samma typ av problem att handskas med som Obducenten hade och jag är inte alls säker på att jag lyckats "bättre". Nej, ditt resonemang här känns oerhört märkligt.
Du missar ju en punkt här. Du säger att det finns män som vädjar till psyket om hjälp för att de inte står ut med frugan. Självklart. Lika självklart som att det finns män som INTE gör det utan försöker kämpa på. Utan att mena något illa med det. Och inte minst finns det kvinnor i exakt samma situation. Det är ju liksom inte så att man springer till psyket direkt. Det vanliga psykpersonalen hör är ju berättelser som "han/hon har mått dåligt i flera år". Eller hur? Om en person hinner ta sitt liv innan "flera år" har gått så kan väl knappast maken/makan klandras?
Hur agerade då Obducenten? Jo, han såg ju till att hon fick kontakt med psykolog. Dessutom lämnade henne och träffade en annan flickvän. Alltså, hallå mannen? Han orkade ju uppenbarligen inte med henne riktigt. Och med facit i hand är det alltid lätt att vara efterklok.
Så mitt svar är nej till hela ditt resonemang. Obegripligt faktiskt. Jag tycker att Obducenten var snäll mot henne.