Citat:
Ursprungligen postat av
Eremona2.0
UA var en av de män som "placerades ut" på Anglais, kring Vinof. De skulle täcka upp om det blev bråk.
Om man har den uppgiften, är man ingen duvunge. UA var fö storväxt. Han var längre och grövre än sin bror, och han var ingen liten kille.
Det är klart att Vinof använde UA i flera våldsamma situationer.
Vinof nämner också Stig, Bosse och Mats. Dvs dessa män hade våldskapital och var tillräckligt hårda för att hantera "juggarna" och liknande personer.
Att UA var kriminellt belastad, framstår i sammanhanget som självklart.
Genom djungeltelegrafen har jag information om en vålsincident, där UA var inblandad, kan jag tillägga. Riktigt otäcka grejer. Att UA har varit en farlig person, råder det ingen tvekan om.
Båda bröderna A bör ha varit välkända bland polisen, vilket gör det än mer anmärkningsvärt att ingen tycktes reagera när deras signalement dyker upp vid upprepade tillfällen i utredningen. Normalt hade ju poliserna koll på "buset" och borde kunna lägga ihop två och två.
Som jag har förstått det lever fortfarande UA, Stig och Mats. De är i sådana fall några av få som skulle kunna berätta om Billiga Andersson, vad som skedde under sommaren och hur snacket gick när säckarna väl uppdagades. Har någon försökt nå Mats för en konversation?