Citat:
Jag undrar om polisen dök upp oannonserat, 4 måmader efter BO:s död, hos en man som inte var formellt misstänkt. Och även det hände, bör hsn ju ha fattat att polisen eventuellt skulle söka honom, pga att han kände den mördade tjejen som synts i tidningen. Att han sett bilden på henne i DN, är mkt troligt.
Han var dessutom bekant med FP2, så det intressant att notera att han inte självmant ringde polisen.
Varför blev han inte en tipsare?
Han var dessutom bekant med FP2, så det intressant att notera att han inte självmant ringde polisen.
Varför blev han inte en tipsare?
Ja varför ville inte han bli en tipsare?
Människor vill ofta inte bli frivilligt inblandade i en mordutredning med långa förhör osv så varför skulle Fahlström då vilja bli det? Om du vill misstänkliggöra honom för att han inte självmant ringde polisen så ska vi ha i minnet att inte heller det sista säkra vittnet arkitekten ringde polisen självmant trots hans täta kontakt med CdC den sista tiden.
Fahlström verkar ju dessutom ha trott att det var försäkringsbolaget som ringde på så visst var polisens besök med stor sannolikhet oannonserat.
Citat:
Utdrag ur förundersökningen:
Fahlström var hemma när vi ringde på och han bjöd in oss i tron att vi var från försäkringsbolaget. Anledningen var, att föregående dag hade han haft ett eldsvådetillbud i bostaden, enl honom själv hade han glömt en lödkolv på golvet och detta resulterade i att glödbrand uppstod i trossbotten och golvet. Brandkår och polis var på plats.
Fahlström var hemma när vi ringde på och han bjöd in oss i tron att vi var från försäkringsbolaget. Anledningen var, att föregående dag hade han haft ett eldsvådetillbud i bostaden, enl honom själv hade han glömt en lödkolv på golvet och detta resulterade i att glödbrand uppstod i trossbotten och golvet. Brandkår och polis var på plats.
Du ska dock ha ett stort tack Eremona för att du belyser de alternativa läkarna i utredningen som exempelvis Fahlström men vi ska komma ihåg att jag försökte redan för 10 år sedan diskutera dessa män här i tråden men få var intresserade. Du själv visade inget som helst engagemang då.
Här är ett 10 år gammalt inlägg där jag pratar om läkaren på Lokstallsgatan.
(FB) Fallet Catrine da Costa 1984 (Dokumentlänkar finns i trådstart mm)