Citat:
Ursprungligen postat av
bradgardsindianen
Det är väl hugget som stucket om man tar av huvudet under käkbenet eller precis ovanför axlarna, jag kan inte föreställa mig det ena skulle vara mer naturligt än det andra?
Hm, för en lekman så spelar det nog kanske ingen roll var och hur offrets huvud är avlägsnat men för en expert så kan nog säkerligen vissa moment i avskiljningen av huvudet avslöja rätt mycket om vem som eventuellt kan ha utfört själva styckningen och om denna person var kunnig i anatomi, CdC:s huvud var som sagt avlägsnat tätt intill bålen och det är mycket ovanligt i såna här sammanhang, det borde faktiskt gå att ringa in en potentiell styckare med utgång ifrån hur vissa moment genomfördes.
Citat:
Ursprungligen postat av
bradgardsindianen
Nä, jag hade inte koll på det vittnets innehav av handeldvapen. Ändock är jag lite tveksam till att kunna urskilja någon tydlig motivbild , CdC uppges ju ha setts till efter dennes träff med det så kallade sista vittnet. Det vittnet verkade ju inte heller vidare bekymrad över att synas tillsammans med henne.
Det fanns bara arkitektens ord på att han avlämnat CdC vid Kungsan, ingen kontroll gjordes av hans många vapen eller bil och så inte heller hans lägenhet och det är fan i mig obegripligt för här har vi ett vittne och kund till CdC som sammanstrålat med henne precis i anslutning till hennes försvinnande och ingen har kunnat bekräfta att avlämningen verkligen ägde rum på Hamngatan vid Kungsträdgården. De fåtaliga vittnen (3 st) som uppger att som sett eller snackat med CdC efter den 10/6 är icke tillförlitliga och kan därför avfärdas på dessa grunder.
Citat:
Ursprungligen postat av
bradgardsindianen
Varför förutsätter du att en missbrukare nödvändigtvis gör något i "stundens hetta" och en torsk som har ett lik på "olämpligt ställe" inte skulle känna brådska?
En påtänd heroinist är ofta hur lugn som helst, lika om de går på mix av exempelvis Rohypnol och amfetamin, något som var väldigt vanligt när ag höll på pundade, efter ett par dygn på amfetamin kunde man bli lite nervig och då la man till ropparna.
Du vet att amfetamin togs fram för att göra stridspiloter fokuserade och uthålligare?
Jag tror inte att CdC blev styckad av någon icke anatomiskt kunnig heroinist, tjackpundare eller alkoholist för i de fall där offer blivit styckade av missbrukare/knarkare så uppvisar styckningen och efterhanteringen av kroppdelarna rätt ofta mycket av kaos och oreda som exempelvis i Bollnäsfallet för 6 år sen, det finns ingenting som tyder på detta i fallet CdC, snarare motsatsen då. Men jag tror att personen som styckade henne greps av ett visst mått av överraskning i samma stund som han insåg att hon var död men att han raskt tog sig samman och började planera för en relativt snabb nedmontering och visst finns det en möjlighet att han eventuellt kan ha fått hjälp vid utplaceringarna av en arbetskollega eller god vän som sedan är bunden av ett tysthetslöfte. Tror inte alls på teorierna att GM var någon missbrukare som gick på amfetamin, roppar, heroin eller alkohol. Bara för att offret var missbrukare så innebär inte det att GM måste vara detta för sett i ett statistiskt perspektiv så var nog de allra flesta av hennes kunder på stritan icke-missbrukare och icke-kriminella personer. Ärligt talat så tror jag att hennes baneman var en mkt skötsam person utåt men med mörka hemligheter och väldigt udda böjelser.