Citat:
Ursprungligen postat av
echoesofglory
Bloggen går lite på tomgång nu, men ett inlägg om botanikern Ulf Malmgren finns nu att läsa.
https://dacostarkivet.wordpress.com/2015/09/15/botanikern/
Har ni tips eller material till arkivet/bloggen hör av er.
Bloggen är fantastisk, och den innehåller material som är nytt för de flesta. Till och med jag (som har grävt ner mig totalt i detta tragiska fall) hittar nya detaljer, artiklar och infallsvinklar. Det är ett fenomenalt arbete du/ni gör
Med stort intresse läser jag artiklar och tittar på bilder på Vinof, och hans dubbelnatur är verkligen framträdande. Vissa dagar snackar han käften ur led, fjäskar för tidningar, drar in stålar, sköter hästar och har kavaj och pressveck, och andra dagar krökar han ner sig totalt, använder droger, beter sig som ett riktigt arsel, begår korkade brott och umgås med totalt utflippade missbrukare.
Det är svårt att tro att den fryntlige stekaren i vita brallor är samma korpulenta kriminaldåre som hotade RS och hans dotter på våren 1984, hotade och utpressade en affärskollega och kallblodigt dränkte hästar för att tjäna pengar ...
Och vi har faktiskt saker kvar att göra. Det finns saker vi inte alls vet. Det är troligt att Vinof och hans polare satt på kåken nån gång, och det vore självklart intressant att veta var, när och varför, bl.a. för att "Kristine" (enligt TÅ) sa att CdC stuckit med en nymuckad man.
Jag vet inte hur man gör för att undersöka fängelsevistelser. Är det någon annan som har koll?
Vinofs och "Monikas" sjukhusjournaler är såklart också av intresse, men dom kommer vi aldrig att få läsa. "Monika" hade garanterat tjocka journaler, och det är högst troligt att den labila missbrukaren Vinof låg på hispan. Han borde åtminstone ha trillat in på någon psykakut eller legat på torken.
Vinofs polare på Eugeniavägen sa att Vinof låg på något "hälsohem" på hösten 1984, och kanske låg han på torken, och påståendet är lite intressant, eftersom tokan Monika låg på Beckis på hösten 1984. Två intressanta personer verkar ha haft kontakt med vården direkt efter CdC:s död, om Vinofs polare talade sanning förstås ....