Man måste ju kolla upp våra mytomanpolitiker då och då, ni fattar väl att dom lurar byxorna av er annars
Klimatpolitik, grön skatteväxling och kyotoavtal mm, vi har alla hört hur fint det låter, men är det en illusion för att lura byxorna av oss eller vad är det frågan om?
Jag skall nu presentera fakta, så kan ni avgöra själva!
Tåg för 5 personer tur och retur från Malmö till Luleå kostar för 5 personer 16000kr vid en slumpmässig bokning, vi måste kunna vara flexibla eller hur?
Om samma personer sätter sig i en bensinsnål bil som drar 0.5, så kommer de samma sträcka för 1800kr
Det är alltså 14200kr billigare att vara miljöbov!!!
Hur fan rimmar det med vad politikerna slänger ur sina munnar? Mytomandjävlar säger jag
Och en sak till? Vad fan hände med 3e klass på tåg? Förr kunde ju rika åka 1a klass, medelsvensson åka 2a klass och fattiga studenter och arbetslösa åka 3e klass, men sedan tog dom bort 3e klass, men ska en fattig familj på 5 personer som vill hälsa på stackars mormor en helg betala upp tlll 16000kr för det, eller kanske mer? Nej de skall väl ta en cykeltur
Nej jag går inte på det här snacket om miljötänkande och skatter hit och avgifter dit, det är nu bevisat att det ändå inte lönar sig att vara miljövänlig, så fuck miljöpolitik och ner med Reinfeldt och resten av mytomanerna!