2009-06-30, 17:12
Medlem
Uncuts avatar
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article5448902.ab

Vad fan menar hon med det här? Har Café Opera moralpanik för att de inte "avstyr" speed-datingen med moore-tjejer? Det är väl snarare hon som har moralpanik isåfall. Man märker hur sur och bitter hon är, feministflickan
Citera
2009-06-30, 17:51
Medlem
Skandiss avatar

Ser ut som en typisk aftonbladet artikel, där verklighetsförankring får lämna plats för kryddiga löpsedlar.
Citera
2009-06-30, 17:51
Medlem
Snövits avatar
För er som inte vill klicka på Aftonbladet eller läsa hela krönikan kommer valda delar här:

Citat:
Ingen vill kännas vid Kartellen – de så kallade gangsterrapparna som fick ställa in spelningen på Café Opera i lördags.

Det var för mycket för nattklubben.

Men ingen tänkte på att avstyra speed-dejtingen med hundra Moore-singeltjejer samma kväll.

Först måste jag reda ut begreppen.

Med ”Moore-tjejer” menar jag tjejer som har vikt ut sig i herrtidningen Moore.

Med så kallade gangsterrappare syftar jag på hiphop-kollektivet Kartellen med en medlem som enligt uppgifter sitter inne för anstiftan till mord.

Så jag stämmer av med magkänslan – vad är egentligen värst? Att låta ”gansterrappare” dra några låtar eller behöva bevittna hur hormonstinna grabbar dreglar över hundra påstådda Moore-singeltjejer under en speed-dejt?

Valet är rätt enkelt.

Hon verkar men att det är ok med kriminella rappare men inte med speeddating med utvikningsmodeller. Jag ser inte vad det ena har att göra med det andra och jag tycker mest hon verkar förvirrad. Dessuotom verkar det bara vara rapparna som har sagt att de ska spela på Cafe Opera eller? Så det kan ju lika gärna vara påhittat.
Citera
2009-07-09, 03:36
Medlem
nakenhanss avatar
Feminist propaganda?

Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
För er som inte vill klicka på Aftonbladet eller läsa hela krönikan kommer valda delar här:

Hon verkar men att det är ok med kriminella rappare men inte med speeddating med utvikningsmodeller. Jag ser inte vad det ena har att göra med det andra och jag tycker mest hon verkar förvirrad. Dessuotom verkar det bara vara rapparna som har sagt att de ska spela på Cafe Opera eller? Så det kan ju lika gärna vara påhittat.

Ja det är det som är det västa, att det kan vara påhittat! Aftonbladet är ganska infiltrerad av feminister, syftar bl.a. på vendela. Artiklar som detta har endast till nytta att skapa rädsla och segregation samt att blonda utvikningstjejer är offer och följdaktligen är män förövare och kriminella! Fast skribent verkar inte ha något emot krimminella rappare som har antiftat ett mord? Det var antagligen mot en man och med feministisk logik blir det en man mindre kvinnor ska vara rädda för, om mordet lyckas. Jag tolkar det som att det blonda utvikningbrudarna är potensiella klassförädare i feministernas ögon?

Här är en tråd med fler agrument mot feminismen.

https://www.flashback.org/showthread.php?t=918545

Avslöja feminismen och förpassa den från offentilgheten!
Citera
2009-07-09, 04:13
Medlem
Babsies avatar
Oj, förstod verkligen inte hennes logik, och hon var inte så informativ heller, någon som förstod varför hon anser att nakentjejer skulle vara värre än grovt kriminella människor? Var verkligen en av de mest förvirrade texter jag läst på Aftonbladet på väldigt länge...
Citera
2009-07-09, 04:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Uncut
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article5448902.ab

Vad fan menar hon med det här? Har Café Opera moralpanik för att de inte "avstyr" speed-datingen med moore-tjejer? Det är väl snarare hon som har moralpanik isåfall. Man märker hur sur och bitter hon är, feministflickan
Kartellen behövs inte
Citera
2009-07-09, 11:51
Medlem
Som om en träff av singlar skulle vara en dålig sak, på speeddatingen påbörjades kanske en livslång relation med barn och familj och hela köret. Eller kanske bara ett KK-förhållande, där båda parter är lyckliga och får vad de vill, vad är det negativa? Jag ser det inte! Här är ett typexempel på moralpanik där man tar någonting bra och kallar det dåligt. Och många sväljer det utan eftertanke
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in