2009-06-30, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lytzen999
Snabbaste sättet att tjäna stora pengar är att helt enkelt spela på en fotbollsmatch , en hyffsat säker , säg 1.5 i odds
då får du 50 000kr direkt, skattefritt om du spelar hos företag i europa

Visst det kan även skita sig , Mr Kryss brukar alltid sabba för mig men men..

Tack fast det är inte min grej, jag tjänar gärna småpengar
Citera
2009-06-30, 21:00
Medlem
lytzen999s avatar
Läs då in dig på olja och allt som påverkar oljepriset och ligg o handla fram och tillbaka med Bull och Bear, där finns pengar att tjäna
Citera
2009-06-30, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clinch
Inte för mig, jag har rätt låga omkostnader och allt är bättre än att arbeta åt någon annan.

Jag tror som sagt att folk är väldigt giriga och vill tjäna dom stora pengarna och det är där det brukar brista, jag tror faktiskt på att det räcker med någon enstaka procent om dagen.

Om jag skulle ha två miljoner kronor så skulle jag åka till Indonesien och leva bra på 2000 i månaden i en herrans massa år. Pengarna tar slut visst men då har man levt ett fantastiskt trevligt liv ett bra tag...för vad ska man med en massa pengar till när man är 70?
Det går självklart att utgå från 100,000 , men det är svårt speciellt att pricka rätt varje dag räkna ut hur mycket du behöver tjäna per vecka så blir det ännu " enklare" !!Dock ska du ta ut 1 gång i månaden? För några utgifter har du väl ?? Då kommer det behövas buffert för de är ruggigt svårt att få ihop till budgeten varje enskild månad.(Off topic Oavsett med 2 millar hade du tänkt att resa runt och surfa i indonesien ? Hade själv sådana drömmar innan jag hamnade i svenssonlivet, blev surfresor 7 år på raken i alla fall för min del )
Citera
2014-08-30, 11:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av clinch
Inte för mig, jag har rätt låga omkostnader och allt är bättre än att arbeta åt någon annan.

Jag tror som sagt att folk är väldigt giriga och vill tjäna dom stora pengarna och det är där det brukar brista, jag tror faktiskt på att det räcker med någon enstaka procent om dagen.

Om jag skulle ha två miljoner kronor så skulle jag åka till Indonesien och leva bra på 2000 i månaden i en herrans massa år. Pengarna tar slut visst men då har man levt ett fantastiskt trevligt liv ett bra tag...för vad ska man med en massa pengar till när man är 70?
Så Sant. Börjar man kunna dedär med att tjäna pengar på börsen så är det ju bara dummt att sitta i ett dyrt land när det finns datorer å allt i ett billigare land.

Ekonomiskt oberoebde på 2000 i månaden. , int illa
Citera
2014-08-30, 13:14
Medlem
Newis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebigcock
Så Sant. Börjar man kunna dedär med att tjäna pengar på börsen så är det ju bara dummt att sitta i ett dyrt land när det finns datorer å allt i ett billigare land.

Ekonomiskt oberoebde på 2000 i månaden. , int illa

Lyckad bump där.

TS är nog en av världens rikaste män vid det här laget med tanke på dennes fantastiska strategi.
Citera
2014-08-30, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newi
Lyckad bump där.

TS är nog en av världens rikaste män vid det här laget med tanke på dennes fantastiska strategi.

Nja om han lyckades att uppnå 1% avkastning på sitt kapital varje dag sedan han startade tråden så skulle han kvala in på 6 plats med 44 miljarder dollar vilket definitivt inte är illa pinkat på 5 år med 100k som start kapital
Citera
2015-11-11, 10:51
Medlem
Pennybagss avatar
Vad är realistiskt kapital för att börja med daytrading,såg en intervjuv med en brittisk fd daytrader som sa minst 30000 i kapital att handla med.
Eller kan man lyckas hyffsat på under 30000?
Citera
2015-11-11, 10:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pennybags
Vad är realistiskt kapital för att börja med daytrading,såg en intervjuv med en brittisk fd daytrader som sa minst 30000 i kapital att handla med.
Eller kan man lyckas hyffsat på under 30000?

Klart man kan lyckas,

En lyckad daytrader räknar i %. Enda problemet med lågt startkapital är att det tar längre tid att få den att växa exponentiellt.

exempelvis 30% vinst är mycket mindre på 30.000 än vad det är på 100.000.
Citera
2015-11-11, 11:05
Medlem
Pennybagss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clappen
Klart man kan lyckas,

En lyckad daytrader räknar i %. Enda problemet med lågt startkapital är att det tar längre tid att få den att växa exponentiellt.

exempelvis 30% vinst är mycket mindre på 30.000 än vad det är på 100.000.

Jo precis jag förstår att ju mindre kapital ju svårare att göra vinst,
Därför jag undrade om 30000 var realistiskt som minsta summa,om man ska kunna leva på det,om man har en relativt spartansk livstil.
Citera
2015-11-11, 11:31
Medlem
Citat:
Därför jag undrade om 30000 var realistiskt som minsta summa,om man ska kunna leva på det,om man har en relativt spartansk livstil.

Om du drar in ca 1250kr om dagen så lever man ganska hyfsat bra.

1250kr x 20dagar=25000kr
Citera
2015-11-11, 11:54
Bannlyst
Citat:

Hur långt är ett snöre? Omöjligt att svara på. Men att ha 30k i startkapital och "leva" på som daytrader känns väldigt långsökt.
Citera
2015-11-11, 12:09
Medlem
Pennybagss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clappen
Hur långt är ett snöre? Omöjligt att svara på. Men att ha 30k i startkapital och "leva" på som daytrader känns väldigt långsökt.

Sorry 300 K skulle det vara
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in