2009-06-30, 10:16
Medlem
exerds avatar
Hej!

Igårkväll delade jag upp rå blandfärs i fryspåsar och fryste in. Detta var vid 22.00-tiden.

Tyvärr verkar det som om jag glömde stänga frysen efter mig.

Några saker har tinat helt i frysen t.ex. glass och bröd. Men kyckling osv verkar fortfarande vara stenhårt.

Färsen är inte fryst alls.

Kan jag spara färsen i frysen idag? Den borde aldrig ha hunnit bli helt fryst ens?

Samt vågar jag frysa om brödet och kycklingen igen?
Citera
2009-06-30, 10:20
Medlem
LIDMANs avatar
Min syster glömde min frys i garaget öppen där jag hade torkat och rökt renkött, det gick inte och äta sen...
Citera
2009-06-30, 10:31
Medlem
cammos avatar
Jag skulle slänga allt, dumt att riskera.
Citera
2009-06-30, 10:35
Medlem
superKings avatar
Fan köttfärsen är ju chill, den borde vara som om du haft den i kylen mer eller mindre. Bröd är väl aldrig problem med? Och om kycklingen fortfarande är hård är det fan ingen problem med den heller.

Jag skulle ALDRIG slänga något, bara käka
Citera
2009-06-30, 10:36
Medlem
dePauls avatar
Det som till största delen är hårt kan du frysa igen. Sådant som har tinat helt får du antingen konsumera eller slänga, beroende på hur det luktar och ser ut och vilken vara det handlar om. T ex skaldjur och inälvsmat samt färs bör du slänga.

När det dock gäller din färs från igår så skulle jag rekommendera att du öppnar ett paket och luktar på det. Luktar det inte surt och har inte färgen ändrats till grå, så går det antagligen att använda.

~Paul~
Citera
2009-06-30, 12:17
Medlem
orengs avatar
stek färsen, frys in den sen
frys kycklingen som den är
ät upp brödet ,annars blir det torrt
Citera
2009-06-30, 13:31
Medlem
bob-marerlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LIDMAN
Min syster glömde min frys i garaget öppen där jag hade torkat och rökt renkött, det gick inte och äta sen...
Torkat renkött är ju i närmare grad oförstörbart. Lapparna går ju runt med sånt i fickorna under hela året. Jag tror du blev hustlad av din syster.
Citera
2009-07-01, 20:44
Medlem
Har du drulleförsäkring kan du få tillbaka lite pengar, vet jag av egen erfarenhet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in